Erfaren teamleder med stærke kompetencer i personaleledelse og procesoptimering til Københavns Biblioteker
Vil du have frihed, afveksling og gøre en positiv forskel for brugerne af de københavnske biblioteker? Er du en erfaren personaleleder med stærke kompetencer i at skabe forandringer? Er du samtidig dygtig til overskue og forenkle processer? Så har vi jobbet, der er tæt på skræddersyet til dig, hvor du får chancen for at sætte dit helt personlige aftryk på den meget vigtige samfundsopgave med at bringe litteratur, viden og gode fortællinger ud til borgerne.
Du sikrer stabil drift via nærværende ledelse og løbende optimering af processer
I Københavns Biblioteker har vi ca. 1 mio. bøger, der er i fri cirkulation, da vores brugere kan aflevere på alle byens biblioteker. Det betyder, at vi årligt udlåner mere end 2 mio. bøger, der skal flyttes mellem vores biblioteker og vores centralsortering i Albertslund. Du får sammen med de øvrige teamledere ansvaret for, at driften og logistikken fungerer. Du bliver en del at et velfungerende ledelsesteam, hvor du får rum for sparring, videndeling og problemløsning.
Din vej til succes går via nærværende og coachende personaleledelse, stabil drift samt optimering og ikke mindst implementering af smartere processer.
Dine primære opgaver bliver at
- lede og motivere ca. 20 medarbejdere fordelt på en række forskellige biblioteker
- udvikle driften – lave smartere processer og arbejdsgange samt implementere dem hands-on
- skabe og vedligeholde gode relationer til lokale biblioteksledere og centralsorteringen i Albertslund
- informere ledelsen løbende om status i driften, nye tiltag etc.
- bidrage til at sætte overordnet retning og håndtere udfordringer som en del af lederteamet
Du får din base på Hovedbiblioteket i Krystalgade, men da du har medarbejdere på en række forskellige biblioteker, er du hele tiden på farten mellem de forskellige biblioteker (vi stiller en elcykel/-løbehjul til rådighed). Du begynder arbejdsdagen med at tilpasse dagens bemanding i de forskellige huse, det kan derfor være en fordel at være tidligt på farten.
Solid ledererfaring, forståelse for drift og evner for at optimere processer
Ledelse er din kerneopgave, du brænder for den enkelte medarbejder, og du er dygtig til at få en mangfoldig gruppe af medarbejdere, med mange forskellige forudsætninger, til at være et godt team. Det er både fuldtidsansatte, deltidsansatte og medarbejdere i støttede forløb (fx hvis de har været ramt af sygdom og nu er på vej tilbage på arbejdsmarkedet).
Du har god situationsfornemmelse og kan forklare ”hvad, hvorfor, hvem, hvordan og hvornår” på en coachende og respektfuld måde. Samtidig er du tålmodig og kan håndtere, at det tager tid og mange opfølgninger både at få skabt stabil drift og implementere nye processer. Du er vant til at håndtere de administrative opgaver, der følger med lederrollen.
Du skal kunne krydse af ved nedenstående
- flere års erfaring som leder fx fra logistik, detail, produktion eller andet miljø, der kræver en coachende lederstil
- erfaring med at optimere processer og arbejdsgange samt få dem kørt ind i driften
- måske erfaring med LEAN eller lignende værktøjer – ikke et krav for at søge
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke vigtig, men vi forventer, at du kan dokumentere dine resultater og har mod på at udvikle dine kompetencer yderligere i stillingen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Du ansættes i henhold til gældende overenskomst med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer.
Vi ønsker stillingen besat den 1. marts 2025.
Vi indhenter børneattest og referencer i forbindelse med ansættelsen.
Mere information
Hvis du vil vide mere om stillingen og dine mange muligheder, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Christel Krabbenhøft på 21 28 10 83.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Søg via linket senest onsdag den 1. januar 2025
Vi forventer at holde første samtale onsdag den 8. januar og anden samtale tirsdag den 14. januar.
Kan vi begge se idéen i at fortsætte dialogen efter første samtale, skal du være klar på, at vi anvender en case til anden samtale, så vi kan være så sikre som muligt på, at du vil trives i jobbet.
Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.