Erfaren specialkonsulent eller chefkonsulent til parkeringsområdet hos Teknik- og Miljøforvaltningen, Københavns Kommune

Søg jobbet

Politik og administration
Sagsbehandling
Økonomi
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du arbejde med udvikling inden for drift og digitalisering i et spændende arbejdsområde med fokus på grøn mobilitet, parkering og fremkommelighed? Er du skarp til forretningsudvikling, og kan du se muligheder i store mængder data? Så er det nu, at du har muligheden for at blive vores nye specialkonsulent/chefkonsulent i Område for Parkering i Teknik- og Miljøforvaltningen.  

Om stillingen
Område for Parkering (OPK) er en del af Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune. OPK består af tre enheder, hvis hovedområde er parkering og alt hvad der her hører til i en politisk organisation af drift, økonomi, politisk betjening, planlægning, projektering og kommunikation. Du vil få en central stilling i OPK med en stor berøringsflade ud i organisationen. Du får et organisatorisk ophæng til en enhed, men vil i det daglige arbejde på tværs af områdets tre enheder.

OPK har for nylig gennemgået en organisationsændring, og en af dine vigtigste opgaver bliver at understøtte de tre enhedschefer i området med at sætte retning for den ønskede udvikling i den nye organisering. Du vil stå i spidsen for optimering af eksisterende arbejdsgange og fungere som tovholder for udviklingsprojekter inden for digitalisering. Du får en central rolle i OPK og stillingen forudsætter derfor, at du er indstillet på at gå forrest, og at du kan samarbejde på tværs af fagligheder og niveauer. Det er derfor vigtigt, at du er indstillet på at være synlig og tilgængelig.

Dine primære arbejdsopgaver vil være

  • stå i spidsen for data- og forretningsudvikling i OPK, herunder koordinere, kvalitetssikre, skabe fremdrift og implementere igangsatte udviklingsindsatser
  • sikre en datadrevet tilgang til vores arbejdsområder og bistå i udviklingen af nye digitaliseringsløsninger
  • ledelsesbetjening af de tre enhedschefer, herunder udarbejde og kvalitetssikre skriftlige faglige notater, beslutningsoplæg, analyser og præsentationer
  • tovholder for udviklingsprojekter, der berører parkeringsområdet, og som kræver samarbejde på tværs af afdelingen og forvaltningen

Om dig
Du har gerne erfaring fra en politisk styret organisation og er nysgering efter at vide mere om myndighedsarbejdet på parkeringsområdet i Københavns Kommune. Du har lyst til at indtage en nøglerolle i samarbejdet med enhedscheferne og har en naturlig gennemslagskraft og evne til at opbygge relationer.

Vi forestiller os derudover, at du

  • har en længerevarende akademisk uddannelse, og du arbejder systematisk og analytisk
  • har en datadrevet tilgang og stor erfaring med at udvikle nye digitaliseringsløsninger og overskue komplekse sammenhænge
  • har konkret erfaring med projektledelse og kan koordinere, involvere og evaluere på rette tidspunkt og finde innovative løsninger i eksisterende arbejdsprocesser
  • evner at navigere i og understøtte forandringsprocesser på tværs og særligt i forbindelse med implementeringen af nye digitaliseringsløsninger
  • er en erfaren kommunikator, der både skriftligt og mundtligt formidler komplekse emner på en enkel og forståelig måde
  • har en tværgående profil, der har erfaring med at skabe fremdrift i samarbejder på tværs af fagligheder - såvel internt i området som på tværs af forvaltningen
  • er resultatorienteret og robust og kan bevare overblikket samtidig med, at du bevarer det gode humør

Om enheden og området 
Du vil blive organisatorisk ansat i en enhed i OPK, men vil i det daglige samarbejde tæt med områdets øvrige enheder. Parkeringsområdet består i alt af ca. 125 kommunale parkeringsvagter, der varetager parkeringskontrollen i Københavns Kommune. Derudover er der ansat ca. 50 administrative medarbejdere, der bl.a. håndterer politisk betjening, indstillinger, budgetnotater, el-ladeinfrastruktur, delebiler, en vagtcentral og p-pladser til handicappede, delebiler, ambassader mv. OPK er en del af afdelingen Bygge-, Parkerings- og Miljømyndighed i Teknik- og Miljøforvaltningen.

Ansættelsesvilkår 
Du vil blive indplaceret som specialkonsulent eller chefkonsulent afhængig af dine kvalifikationer og i henhold til overenskomst for akademikere ansat i kommuner. Stillingen er 37 timer pr. uge inkl. frokostpause og flextid ved indplacering som specialkonsulent. Din arbejdsplads bliver centralt på Islands Brygge 37, 2300 København S, og der er mulighed for hjemmearbejde, når opgaven tillader det. Vi ønsker stillingen besat senest den 1. april 2025.  

Yderligere oplysninger eller spørgsmål
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Jesper Borch på 40 76 07 06.

Læs mere om Teknik- og Miljøforvaltning på kommunes hjemmeside

Søg via linket senest fredag den 7. februar 2025
Vi forventer at holde første samtalerunde i uge 8 og en eventuel anden samtalerunde vil finde sted i uge 9. Du skal være forberedt på, at der kan være en personlighedstest og case umiddelbart inden anden samtale.  

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.