Myndighedssagsbehandler til vejmyndighedsteamet i Teknik- og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

Politik og administration
Sagsbehandling
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Vejmyndigheden søger en erfaren medarbejder (landinspektør, jurist, kulturgeograf, trafikplanlægger, landskabsarkitekt, vejingeniør el.lign.) med viden og interesse for veje, trafik og byrum og kendskab til offentlig forvaltning og myndighedsarbejde, som vil bidrage til vores tværfaglige arbejde med at forme byens rum.

Vi lægger vægt på at have en bred sammensætning af faggrupper, hvor vi udnytter vores forskellige faglige baggrunde, så vi kan finde den bedste løsning på de ofte modsatrettede hensyn.

I vores daglige arbejde repræsenterer vejmyndigheden Teknik- og Miljøforvaltningen over for borgere, virksomheder og private bygherrer, der ønsker at indrette og anvende de københavnske veje og pladser på en anden måde. Vores mål er at give ansøgerne så god en proces som muligt, hvor vi i dialog med ansøger, de berørte interessenter og resten af forvaltningen finder løsninger, der er til gavn for byen, borgerne og virksomhederne.

Det betyder, at du skal have en trafikal og forvaltningsmæssig forståelse samt være god til at tale med andre mennesker og sætte dig ind i deres behov. Derfor skal du have lyst til at samarbejde med, lytte til og forstå forvaltningens andre fagområder, så du kan afveje og sammenskrive de relevante hensyn og vurderinger i de tilladelser, godkendelser og afslag, som du udarbejder på kommunens vegne.

Hvis du er engageret, har overblik, personlig gennemslagskraft og evne til at kommunikere både mundtligt og skriftlig med professionelle rådgivere og private borgere, samt interesse for at arbejde i en politisk ledet organisation, hvor vi sammen arbejder for København, så søg denne stilling i enheden Tilladelse til Vejændring.

Du skal have lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation, hvor formelle demokratiske processer en del af det, vi sammen gør for København. Det stiller store krav til kvalitet i processer og til de dokumenter, du skal udarbejde. Vi forventer derfor, at du skriver på dansk og kan formulere dig bedre end de fleste.

Opgaverne, der er meget forskellige, kan fx være

  • sagsbehandling, godkendelse, koordinering og opfølgning på private bygherrers anlægsprojekter på offentlige veje og private fællesveje
  • sagsbehandling og stillingtagen til diverse ansøgninger om forskellige typer permanent og længerevarende råden over vejareal
  • myndighedsbehandling af vejforhold i forbindelse med byggetilladelser
  • varetagelse af vejområdet i byudviklingsprojekter afledt af lokalplaner
  • besvarelse af henvendelser fra borgere og politikere
  • deltagelse i kommunens tværfaglige fora om tilgængelighed, trafiksikkerhed, bustrafik, varelevering, metroudbygning m.v.
  • forberedelse af sager til politisk beslutning
  • formelle høringer og dialog til oplysning af sager
  • matrikulære opgaver på vejområdet, herunder ændring af vejstatus, vejregister og GIS

Vi tilbyder
Vi tilbyder udfordrende og tværfaglige arbejdsgange i et inspirerende og uformelt miljø med fokus på læring og kompetenceudvikling. Du indgår i tæt samarbejde med gode kolleger, hvor det sociale er en del af det faglige fællesskab om arbejdet. Jobbet rummer mange udviklingsmuligheder og udfordringer både fagligt og personligt. Derudover tilbyder vi flekstid med en gennemsnitlig arbejdsuge på 37 timer, idet vi lægger vægt på et afbalanceret forhold mellem arbejdsliv og familieliv. Arbejdspladsen er placeret på Islands Brygge 37.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst, afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Vi indhenter referencer i forbindelse med ansættelsesproceduren. Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt.

Spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef Søren Kastoft på 22 70 65 34 eller sorkas@tmf.kk.dk. Du kan læse mere om København Kommune her og om Teknik- og Miljøforvaltningen her

Søg via linket senest søndag den 3. november 2024
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler med udvalgte kandidater en eller to uger efter.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.