Erfaren projektleder til Økonomiforvaltningen til at sikre plads i byen til nye kommunale funktioner i København
Vil du arbejde på Københavns Rådhus og være med til at sætte konkrete aftryk på byudviklingen i København? Er du god til at lede projekter, og blive ved til den sidste brik i puslespillet er lagt? Og kan du samarbejde, løse problemer og omsætte komplekse problemstillinger til skarpe beslutningsoplæg til politikere og direktion?
Så kan du blive vores nye kollega i Økonomiforvaltningen i Kontor for Ejendomsstrategi og Kapacitet. Vi søger en erfaren projektleder til vores opgave med at finde placeringer til skoler, daginstitutioner, botilbud og de mange andre kommunale byggerier, der er brug for, når byen vokser.
Vi tilbyder
I Kontor for Ejendomsstrategi og Kapacitet (KEK) i Økonomiforvaltningen arbejder vi med den strategiske udvikling af kommunens ejendomsområde og med at finde plads til nye skoler, daginstitutioner, plejeboliger, botilbud, idrætsfaciliteter, grønne områder og meget mere i takt med, at København vokser. I disse år har vi særligt fokus på at arbejde med bæredygtige løsninger, som for eksempel hvordan vi kan transformere eksisterende ejendomme til nye kommunale funktioner.
Kontoret varetager desuden en række koordinerende opgaver på ejendomsområdet. Blandt andet sekretariatsbetjener vi en række tværgående beslutningsfora og varetager generel betjening af Økonomiforvaltningens direktion, overborgmesteren og Økonomiudvalget. Vi er tæt på det politiske også fysisk, hvor vi sidder på Københavns Rådhus. Og vi samarbejder tæt med kommunens fagforvaltninger, Byggeri København, Københavns Ejendomme, planmyndighed og private udviklere, så din samarbejdsflade bliver bred.
Du bliver en del af et tværfagligt hold på 15 dygtige og fagligt engagerede kollegaer, der alle arbejder med placering af kommunale funktioner og strategiske projekter indenfor kommunens øvrige ejendomsområde. Du bliver en del af en kultur, hvor vi går langt for at løse problemerne, og vi ser samtalen over skrivebordene som et vigtigt element både fagligt og socialt. Vi har det sjovt sammen og holder løbende kontordage og tager på ture ud af huset for at se vores mange spændende projekter blive til virkelighed.
Om stillingen
I stillingen skal du lede projekter og projektgrupper på tværs af enheder og forvaltninger for at finde og udrede konkrete grunde og ejendomme til brug for nye kommunale funktioner. Du skal også kunne formidle løsningerne i klare beslutningsoplæg til direktion og politikere. Stillingen kan også omfatte ansvaret for sekretariatsbetjening af direktørfora eller andre kredse. Vi leder efter en erfaren kollega, som har lyst til og mod på at lede komplicerede projekter med mange interessenter og politisk bevågenhed. Du har derfor gerne erfaring fra arbejdet med byudvikling eller de tidlige faser af et byggeprojekt og gerne erfaring fra en politisk ledet organisation. Du er god til at strukturere dit arbejde og er også en dygtig formidler på skrift.
Om dig
Vi søger en kollega, der
- har en lang videregående uddannelse fx indenfor samfundsvidenskaberne eller som byplanlægger, arkitekt el lign.
- har viden om, interesse for og meget gerne erfaring med byplanlægning og de indledende faser af et byggeprojekt
- har flair for at lede projekter og processer med mange interessenter og let ved at samarbejde på tværs af organisationen
- er dygtig til at sætte sig ind i komplicerede problemstillinger og formidle dem kort og præcist i notater og beslutningsoplæg til direktion og politikere
- har forståelse for den politiske og organisatoriske kontekst i København Kommune
- har mod på at arbejde selvstændigt og også er god til samarbejde og videndeling
- sætter pris på godt sammenhold og gerne vil bidrage til den gode stemning på kontoret
Ansættelsesvilkår
Vi søger en special- eller chefkonsulent. Der er tale om en fast stilling, som vi ønsker besat pr. 1. april 2025. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomster.
Vi tilbyder en fleksibel arbejdstid med mulighed for en ugentlig hjemmearbejdsdag, når opgaverne tillader det. Der er gode personlige og faglige udviklingsmuligheder.
Vi forventer, at der vil være en skriftlig opgave og eventuelt to samtaler.
Vil du vide mere?
Vi forventer at afholde samtaler i uge 8 og 9. For mere information om stillingen er du velkommen til at kontakte kontorchef Lola Bruun Jørgensen på 22 92 81 16 eller teamleder Mette Skaarup Yde på 24 98 19 16.
Søg via linket senest søndag den 16. februar 2025
Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Der arbejder i alt ca. 3.600 personer i Økonomiforvaltningen, hvoraf ca. 300 af os har kontor på rådhuset. De fysiske rammer for dit arbejde vil således være Københavns historiske og smukke rådhus. Her betjener vi overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, og vi er tæt på det politiske liv i kommunen. Sammen har vi fokus på at skabe værdi for københavnerne og København. Du vil på rådhuset blive en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor motivation, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet og med gode muligheder for kompetenceudvikling.