Erfaren projektleder søges til Center for Digitalisering

Søg jobbet

It og kommunikation
Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Kan du styre komplekse it-projekter sikkert i havn? Er du skarp på deadlines, og trives du i en stor offentlig organisation med politiske dagsordner og mange interessenter? Så er det dig, vi har brug for i Afdeling for Digitale Projekter.

Digitaliseringen i Københavns Kommunes sundheds- og omsorgsforvaltning (SUF) er inde i en rivende udvikling. Sundheds- og omsorgsområdet er præget af en række store nationale og tværsektorielle programmer og projekter, hvor Center for Digitalisering spiller en central rolle.

Om os
Center for Digitalisering er placeret i Københavns Kommunes sundheds- og omsorgsforvaltning. Vi er ca. 75 dygtige og engagerede medarbejdere, der er fordelt på fire afdelinger. Du bliver ansat i Afdeling for Digitale Projekter med ca. 20 ansatte. I afdelingen arbejder vi struktureret ud fra en fælles Prince 2.0 inspireret projektmodel, men er i gang med omstilling henimod mere agil projektledelse. Vi servicerer Sundheds- og Omsorgsforvaltningens ca. 10.000 medarbejdere og samarbejder nationalt, regionalt og tværkommunalt om nye digitale løsninger til medarbejdere og borgere i Københavns Kommune.

Om stillingen
Der er tale om en stilling, hvor du som projektleder kommer til at bevæge dig i et komplekst krydsfelt mellem tekniske detaljer, organisatorisk forandringsledelse, strategi og politik.

Du bliver en del af et fagligt stærkt projektlederteam i afdeling for digitale projekter. Du vil få ansvar for egne projekter såvel som indgå i nationale og tværsektorielle projekter. Der er ca. 40 spændende projekter i vores portefølje og flere på vej ind, herunder f.eks.

  • Drifts- og telefoniprojekter
  • Telemedicinske løsninger
  • Nye digitale løsninger indenfor Mental Sundhed

 Dine primære ansvars- og arbejdsopgaver: 

  • At drive it-projekter gennem alle faser fra start til slut og til aftalt tid, kvalitet og økonomi
  • Lede og styre projektdeltagere samt facilitere møder, styregrupper og workshops mv.
  • Sikre gode samarbejdsrelationer og løbende interessenthåndtere og kommunikere med relevante interessenter, herunder kommunale aktører, leverandører og styregrupper

Om dig

  • Har mindst tre års erfaring med projektledelse (IT) og gerne i en offentlig kontekst
  • Har stor erfaring med projektværktøjer og gerne med agil projektledelse
  • Erfaring med at drive eller indgå i it-tekniske udviklingsprojekter
  • Viden om infrastruktur, gerne i national kontekst
  • Kan lide at arbejde med både tekniske og organisatoriske udfordringer
  • Kan kommunikere komplekse problemstillinger klart og forståeligt
  • Er i stand til at løse opgaver selvstændigt og sammen med kollegaer
  • Viden og erfaring fra sundhedsområdet eller det kommunale sundheds- og omsorgsområde, vil være en fordel

Vi tilbyder

  • Et udfordrende job i en stor organisation, men med højt til loftet og fladt hierarki
  • Mange eksterne samarbejdspartnere, herunder kommuner og regioner 
  • En dagligdag præget af højt tempo, skarpe deadlines, godt humør, engagement og en uformel omgangsform  
  • Kompetente og erfarne kollegaer, der gerne samarbejder og deler viden  
  • Gode muligheder for personlig og faglig udvikling
  • En sund arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, fokus på trivsel, sociale aktiviteter, flekstid, kantine- og frugtordning

Ansættelsesvilkå
Stillingen er på 37 timer om ugen og til besættelse snarest.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og afhængig af erfaring og kvalifikationer.

Ansættelsesstedet er på Borups Allé 41, 2200 København N.

Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Rye Sørensen på 2118 7718.

Sammen med din ansøgning bedes du vedhæfte CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter.

Søg via linket senest mandag den 12. august 2024
Ansættelsessamtaler (første og evt. anden samtale) afholdes i uge 34 og 35.