Erfaren og processtærk konsulent til sekretariatsbetjening af Københavns Ældreråd
Trives du tæt på beslutningsprocesser i et til tider hektisk miljø, og kan du sikre en solid understøttelse af ældrerådet i landets største kommune? Så er du måske vores nye kollega.
Vi søger en konsulent til Center for Ledelse og Kommunikation i Københavns Kommunes Sundheds- og Omsorgsforvaltning til sekretariatsbetjening af Københavns Ældreråd.
Københavns Ældreråd er landets største ældreråd og består af 25 folkevalgte medlemmer. Rådet repræsenterer ældre borgere i København over 60 år og har en vigtig opgave i at rådgive Københavns Borgerrepræsentation om ældrepolitiske spørgsmål og skal således høres i alle sager, der vedrører ældre borgere i hovedstaden. Ældrerådet vælges for en 4-årig periode, og vi er i skrivende stund i gang med at gennemføre valget for den kommende periode. Det betyder, at vi den 1. januar 2025 tager imod et nyvalgt Ældreråd, og at en af dine første, store opgaver bliver at hjælpe et nyt råd godt fra start. Et arbejde, hvor der blandt andet er fokus på, at Ældrerådet bliver introduceret godt for Københavns Kommunes arbejde og ikke mindst for hinanden, så rådet hurtigt kan tale med én klar stemme og spille ind i kommunens arbejde med og for byens mange ældre borgere.
Opgaver
Dine opgaver omkring Ældrerådet vil ske i tæt samarbejde med især en kollega – og selvfølgelig rådets formandskab og medlemmer, kollegaer i centret, forvaltningen og kommunen samt eksterne samarbejdspartnere. Din arbejdsdag vil blandt andet gå med at tilrettelægge og koordinere møder, arrangementer og øvrige aktiviteter, som rådet deltager i, udarbejde høringssvar, notater og oplæg og tage hånd om diverse praktiske opgaver. Du vil være ansvarlig for planlægning, afvikling og materiale i forbindelse med møder i rådets formandskab, forretningsudvalg og det samlede ældreråd. Og så vil du bruge meget af din tid på at understøtte og sparre med rådets medlemmer og på at være i dialog og koordinere med især kommunens forvaltninger for at sikre, at Ældrerådets stemme bliver hørt.
Som en del af Afdeling for Betjening af Direktion og Ældreråd samt Center for Ledelse og Kommunikation bliver du samtidig en del af arbejdet med den samlede sekretariatsbetjening af direktion, borgmester og politisk udvalg på sundheds- og ældrerådet. Vores hverdag er præget af mange forskellige og til tider uforudsete arbejdsopgaver, og vores afdeling og center er ofte knudepunkt for den samlede Sundheds- og Omsorgsforvaltning.
Som person er du struktureret, fleksibel og vedholdende. Du har analytisk og politisk forståelse og gode samarbejdsevner. Du tager initiativ og bevarer overblikket i pressede situationer, og så kan du se, hvor du kan gøre en forskel. Du har sans for detaljen og en høj kvalitet i løsningen af dine opgaver. Det er vigtigt, at du trives i en tværgående rolle, hvor du er bindeled og løbende har en bred dialog med mange dele af vores store organisation.
Din profil
- erfaring med arbejdet i en stor, politisk organisation, hvor tingene går stærkt, og hvor der er mange snit- og samarbejdsflader
- relevant videregående, akademisk uddannelse
- er præcis og overbevisende i skrift og i tale
- er stærk på processer og evner at have mange bolde i luften på én gang
- god til at koordinere og har et godt blik for både det store billede og de små detaljer
- sætter fagligheden højt, er serviceorienteret og lægger vægt på, at kvaliteten og detaljerne er i orden
- trives med et stort ansvar og fagligt råderum – og at være en del af et arbejdsfællesskab, hvor vi både kan bede om og tilbyde en hjælpende hånd for sammen at nå i mål
Vi forestiller os en ansøger, der har fem års erfaring eller mere, og som vil blive indplaceret som special- eller chefkonsulent alt efter erfaring.
Vi tilbyder
Du bliver en del af Afdeling for Betjening af Direktion og Ældreråd med i alt seks medarbejdere, som varetager den grundlæggende understøttelse af forvaltningens direktion og kommunes ældreråd. Afdelingen er en del af Center for Ledelse og Kommunikation, der samlet set har ansvaret for betjening af politisk udvalg, borgmester, direktion og ældreråd samt ansvar for presse og kommunikation. Vi arbejder i et professionelt og ambitiøst miljø, hvor alle ca. 35 medarbejdere og ledere hver bidrager til at få tingene til at gå op i en højere enhed.
Vi har en høj faglighed, en spændende og relevant kerneopgave og en høj grad af tillid og uddelegering til hver enkelt medarbejder. Hos os er omgangstonen uformel, og alle bidrager til at skabe et godt arbejdsmiljø. Vi er en del af Sundheds- og Omsorgsforvaltningen med i alt ca. 10.000 ansatte, der hver dag sikrer sundheds- og forebyggelsestilbud, rehabilitering, pleje og omsorg til borgerne i Københavns Kommune.
Løn- og ansættelsesforhold
Du indplaceres som udgangspunkt som special- eller chefkonsulent, og løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst. Da du så vidt muligt følger Københavns Ældreråd, vil dit arbejdssted, alt afhængigt af mødeaktiviteter og opgaver, være både Københavns Rådhus såvel som Sundheds- og Omsorgsforvaltningens centralforvaltning på Borups Allé, København N.
Vil du vide mere?
For yderligere oplysninger kan du kontakte afdelingsleder Julie Lorentzen på 51 62 69 04.
Søg via linket senest onsdag den 20. november 2024
Vi forventer at afholde samtaler i uge 47 og uge 48 med henblik på ansættelse pr. 1. januar 2025 eller om muligt før.
Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.