Erfaren konsulent til strategisk udvikling af Københavns Kommunes senior- og ældreområde til Center for Ældreliv og Innovation i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Har du lyst til at bidrage ind i udviklingen af senior- og ældreområdet i Danmarks største kommune? Har du derudover flair for politik, en skarp analytisk sans og har den gode projektleders værktøjskasse i orden?

Så er det dig, vi leder efter som vores nye medarbejder i Afdeling for Fællesskaber.

Velkommen til din nye arbejdsplads
Du bliver ansat i Center for Ældreliv og Innovation i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen. Her arbejder vi for at skabe et bæredygtigt ældreområde, hvor alle københavnere har lige muligheder for at leve et godt og meningsfuldt liv. I de næste år har vi en stor og vigtig opgave med at implementere kommunens nye senior- og ældrepolitik og omsætte en ny national ældrelov i praksis. 

Stillingen er forankret i Afdeling for Fællesskaber, som består af 13 konsulenter, en studentermedhjælper og en afdelingsleder. I afdelingen driver og udvikler vi indsatser inden for følgende fagområder: civilsamfund, demens, ensomhed, pårørende og etniske minoritetsældre. Vi arbejder med politisk betjening, udvikling af strategier og faglig kvalitet, implementering af initiativer og partnerskaber i samarbejde med civilsamfund samt understøttelse af den kommunale drift på ældreområdet.   

Dine primære opgaver

  • Politisk og ledelsesmæssig betjening i form af indstillinger og notater til Sundheds- og Omsorgsudvalget, borgmesteren og forvaltningens direktion
  • Implementere og opfølge op på kommunens senior- og ældrepolitik bredt i forvaltningen
  • Forme en ny strategi for forvaltningens arbejde på seniorområdet på tværs af forvaltningen og i samarbejde med andre forvaltninger i Københavns Kommune
  • Projektledelse på opgaver i relation til den kommende ældrelov
  • Samarbejde med civilsamfundsaktører på fx samarbejdsaftaler med foreninger og klubber om forebyggelse af ensomhed

Vi arbejder i en ambitiøs udviklingsafdeling, hvor der kommer mange opgaver og idéer ind, så dine arbejdsopgaver kan variere. Afdelingen er organiseret i mindre teams, og du vil blive tilknyttet 1-2 teams.  

Vi leder efter en konsulent, der

  • har kendskab til ældre og/eller sundhedsområdet og derfor hurtigt kan bidrage ind i centrale dagsordener og sætte strategisk retning for området
  • har politisk tæft og solid erfaring med ledelsesbetjening, herunder udarbejdelse af notater og indstillinger til politisk niveau
  • kan gå analytisk til værks og formidle komplekst stof i en kort og overskuelig form 
  • forstår at arbejde relationelt og proaktivt på tværs af organisationer og ofte i tæt samspil med borgere, civilsamfund og lokale aktører
  • er en dygtig projektleder, som trives med at navigere i komplekse sammenhænge med mange interessenter
  • er selvstændig i sin opgaveløsning og kan lide at tage ansvar i en hverdag, hvor opgaver og dagsordener hurtigt kan forandre sig 
  • har en lang videregående uddannelse og flere års erhvervserfaring med opgaver, der matcher stillingen, gerne fra politisk styrede organisationer

Derfor skal du vælge os
Vi tilbyder et udfordrende og spændende job med alsidige opgaver, hvor du får mulighed for at sætte dit præg på vigtige og aktuelle dagsordner og samtidig bringe en bred pallette af kompetencer i spil. Der er gode muligheder for individuel udvikling samt faglig sparring med leder og kollegaer. Vores afdelingsnavn forpligter, og vi værner derfor også om det kollegiale fællesskab og prioriterer tid til både frokostpauser, kaffestunder og en fredagsøl i ny og næ. 

Lyder det som noget for dig? Så glæder vi os til at høre fra dig!   

Løn- og ansættelsesforhold
Der er tale om en fastansættelse med tiltrædelse den 1. december 2024. Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid er 37 timer. Ansættelse sker efter gældende overenskomst.

Din arbejdsplads vil være i Sundheds- og Omsorgsforvaltningens Centralforvaltning, Borups Allé 41, 2200 København N. Der er mulighed for hjemmearbejde, men vi prioriterer at møde ind på kontoret og løse opgaver i fællesskab.

Mere information
Du er velkommen til at kontakte konsulent Lise Schou Andreasen på 24 92 95 93 eller afdelingsleder Berit Soon Olsen på 29 36 13 58, hvis du vil vide mere om stillingen. Læs mere om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen 

Søg via linket senest søndag den 20. oktober 2024
Første og anden samtale afholdes 24. og 25 oktober.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.dk