Erfaren konsulent til økonomi og organisationsudvikling til beskæftigelsesindsatsen i Københavns Kommune

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Nyt job i hjertet af København? Vi søger lige nu en erfaren profil til Kontor for Økonomi, Organisationsudvikling og HR i Københavns Kommune

Brænder du for at forme fremtidens beskæftigelses- og integrationsindsats i Københavns Kommune? Er du en skarp analytiker med økonomisk blik og flair for strategisk tænkning, og kan du navigere sikkert mellem politiske dagsordener og praktiske løsninger? Så er det dig, vi leder efter som vores nye kollega.

Om stillingen
Med regeringens beslutning om at lukke jobcentrene står vi overfor en spændende udfordring: At gentænke store dele af kommunens beskæftigelsesindsats. I Kontor for Økonomi, Organisationsudvikling og HR arbejder vi målrettet på at skabe en fremtidssikret forvaltning med stærkt fokus på økonomi og styring. Du bliver en del af et nyt team, der har til opgave at udvikle og implementere innovative metoder til organisatorisk effektivisering og økonomisk planlægning.

Vi arbejder med at introducere nye styringsformer, identificere effektiviserings- og besparelsesmuligheder, udvikle analysekoncepter og økonomiske modeller – alt sammen med øje for politisk og driftsmæssig legitimitet.

Dine opgaver vil spænde bredt fra udarbejdelse af sager og oplæg til direktion og udvalg, konceptudvikling og implementering af nye metoder til understøttelse af nødvendige forandringsprocesser. Hvis du kommer med erfaring fra beskæftigelsesområdet, vil det være et kæmpe plus, men ikke et krav.

Vi søger en profil, der

  • kan planlægge og styre processer selvstændigt med korte deadlines
  • har en relevant videregående uddannelse og erfaring fra lignende roller, gerne i en politisk styret organisation
  • er initiativrig og har mod på at tackle mange forskellige opgaver, der ofte kræver tæt koordinering med diverse faggrupper
  • er en stærk formidler både mundtligt og skriftligt
  • kan udarbejde overbevisende oplæg til direktionen med fokus på klart indhold og flot visuelt udtryk
  • er god til at opbygge og vedligeholde samarbejdsrelationer
  • er ansvarlig og kan håndtere stramme deadlines
  • tænker nyt, reflekterer kritisk og er løsningsorienteret
  • kan jonglere flere sideløbende opgaver og arbejde selvstændigt
  • er struktureret, handlekraftig og har solide analytiske evner
  • bidrager positivt til et godt samarbejdsklima, høj trivsel og er en teamspiller

Vi tilbyder
Hos os i Kontor for Økonomi, Organisationsudvikling og HR har vi en stærk og positiv arbejdskultur, hvor vi værdsætter god tone og et solidt sammenhold.

Vi arbejder tæt sammen og hjælper hinanden. Det skal være sjovt at gå på arbejde, og vi bidrager alle til et godt arbejdsmiljø, hvor man føler sig værdsat og hørt.

Vores kontor er kendetegnet ved en åben og inkluderende atmosfære, hvor vi lægger vægt på samarbejde, vidensdeling og et fælles mål om at skabe de bedste løsninger for beskæftigelses- og integrationsområdet Københavns Kommune. Vi tror på, at trivsel og arbejdsglæde går hånd i hånd med høj kvalitet i arbejdet.

Arbejdsopgaver

  • Organisationsudvikling, fremtidssikret forvaltning
  • Betjening af borgmester, udvalg og direktion
  • Udvikle og implementere innovative metoder til organisatorisk effektivisering og økonomisk planlægning
  • Udarbejde budget og beslutningsnotater, samt økonomiske beskæftigelsesfaglige analyser
  • Udarbejde oplæg og materiale til ledelsen
  • Udarbejdelse af sager og oplæg til direktion og udvalg, konceptudvikling og implementering af nye metoder til understøttelse af nødvendige forandringsprocesser
  • Formidling af økonomiske aspekter af implementering af reformer i på skrift og som oplæg.

Opgaverne skal ofte løses i tæt samarbejde med andre kontorer i centralforvaltningen og på tværs af vores centre, og du vil derfor komme i kontakt med mange forskellige fagligheder. Det er derfor en stor fordel, hvis du er vant til at løse komplekse problemstillinger, er god til at kommunikere og er løsningsorienteret i dit arbejde.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst, med mulighed for ansættelse som special- eller chefkonsulent.

Tiltrædelse snarest muligt.

Yderligere oplysninger
Dit primære arbejdssted vil være Bernstorffsgade 17, København V.

Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte souschef Julie Alsing på 5163 3400 eller kontorchef Camilla Buck Hegaard på 2157 1531.

Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen på: https://www.kk.dk/bif.

Søg via linket senest søndag den 8. september 2024
Samtaler forventes at blive afholdt i uge 37 og 38.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.