Erfaren demensressourceperson til myndighedsområdet i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune

Søg jobbet

Pleje
Fuldtid
Fastansættelse

Vi søger en erfaren demensressourceperson med kendskab til myndighed og gerne med erfaring fra Københavns Kommune til at hjælpe os med at understøtte myndighedsfunktionen inden for vores tilbud for borgere med demens.

Stillingen er placeret i vores Områdevisitation i Syd i afdelingen ”Udskrivning og Anvisning”.

Afdelingen består af et udskrivningsteam, som hjemtager alle borgere + 65 år fra regionshospitaler, plejeboliganvisningen, anvisningen til de midlertidige pladser i kommunen samt demenspladsanvisningen, hvor denne stilling er placeret. Du vil have en demenskonsulent som nærmeste kollega samt 15 udskrivningskoordinatorer og fem pladsanvisere.

Udover vejledning af og løbende sparring med visitatorerne samt andre tætte samarbejdspartnere indeholder stillingen også opgaver i forhold til at fordele pladser på demensenhederne på plejehjem, midlertidige ophold samt aktivitetscentre. Ligeledes varetager demensressourcepersonen sagsbehandling af ansøgninger fra borgere + 65 år fra andre kommuner, som søger demensplejebolig i Københavns Kommune.

Vi forventer at du

  • kan vejlede visitator i den koordinerende indsats hos borgere med komplekse demensforløb, så den rette støtte, pleje og omsorg tilbydes
  • kan oplære lokale demensressourcepersoner i Myndighed til at varetage deres opgave
  • i samarbejdet med visitator kan sikre, at borgerne får det rette tilbud, der understøtter, at borgerne og deres pårørende i videst muligt omfang kan håndtere egen livssituation
  • kan yde tæt sparring og vejledning til visitatorer, der koordinerer borgerens sagsforløb
  • kan vurdere og rådgive ved ansøgning om værgemål, fuldmagter, fremtidsfuldmagter samt magtanvendelse
  • har fleksibel tilgang i forhold til at bidrage til den samlede opgaveportefølje i afdelingen
  • har uddannelse på diplomniveau indenfor demensområdet.

Du bliver en del af en arbejdsplads med

  • stor selvstændighed i forhold til opgaveløsning
  • faglig sparring med kollegaer og din nærmeste leder
  • høj grad af tværfagligt samarbejde
  • et godt arbejdsmiljø, som er baseret på høj faglighed, respekt for hinanden og hjælpsomhed
  • flextid der kan planlægges inden for arbejdsopgavens rammer
  • mulighed for hjemmearbejde 2-3 gange om måneden.

Ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst. Stillingen er med en arbejdstid på 37 timer om ugen og arbejdstiden er fordelt på hverdage i dagtimerne.

Områdevisitationen Syd holder til på Krumtappen 2, 2500 Valby, og stillingen er til besættelse per 1. september eller snarest muligt derefter.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Trine Sand på 2874 3440.

Søg via linket senest mandag den 12. august 2024

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.