Erfaren arbejdsskadeskonsulent til Forsikring og Arbejdsskade i Københavns Kommune

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Har du interesse for arbejdsskadesadministration, så leder vi efter vores nye kollega. Kontoret for Forsikring og Arbejdsskade i Københavns Kommune søger ny arbejdsskadeskonsulent. Kontoret administrerer kommunens to forsikringsordninger, hvor Arbejdsskade er det ene. Vi er en enhed med fokus på trivsel, hvor vi gennem vores mål og faglighed leverer et højt serviceniveau.

Jobbet er for dig, der har eller ønsker at få en dyb faglig viden inden for administration af arbejdsskadesområdet. Du kan have få eller mange års erfaring med området.

Du kommer til at arbejde med administration af kommunens arbejdsskadesordning. Du skal være med til at udvikle området. Du får en rolle i håndtering af de ændringer, den nye lovgivning har medført, herunder voldsskadesforsikringen, som træder i kraft 1. januar 2025.

Det er lige dig vi søger, hvis du

  • har erfaring med arbejdsskadesadministrative opgaver og evt. vurdering af afgørelser fra Arbejdsmarkedets Erhvervssikring
  • er forsikrings- eller kontoruddannet, eller har anden relevant uddannelse eller baggrund
  • kan yde professionel rådgivning til vores brugere og lide at have et stort selvstændigt ansvar
  • trives med teamsarbejde og har en positiv tilgang til dem, du møder i dit arbejde
  • det er en fordel, hvis du har erfaring med beregning af erhvervsevnetab, erstatning efter erstatningsansvarsloven og beregning af differencekrav
  • ligeledes er det en fordel, hvis du har kendskab til et eller flere af vores systemer (SafetyNet, Kvantum, KMD Opus og eDoc)

Arbejdsopgaverne består bl.a. i

  • kvalitetssikring af arbejdsskadessagerne inden oversendelse til Arbejdsmarkedets Erhvervssikring
  • at rådgive skadelidte, ledere og øvrige interessenter om arbejdsskader
  • udbetalinger af erstatninger til skadelidte
  • bevilling og betaling af behandlingsudgifter
  • betaling af fakturaer og attester
  • journalisering af indkommen post
  • vurdering af partshøringer og afgørelser fra Arbejdsmarkedets Erhvervssikring

Hvem er vi?
Københavns Kommune er selvforsikret på arbejdsskadesområdet. I Center for Løn er vi opdelt i fem kontorer, herunder kontoret Forsikring og Arbejdsskade, hvor vi administrerer kommunens selvforsikringsordninger.

Du bliver en del af et kontor med 12 fagligt dygtige, kompetente og engagerede kolleger. Vi lægger vægt på tillidsskabende ledelse, sparring og et stærkt fagligt fællesskab, som gør os i stand til give den bedste service og rådgivning til kommunens ledere og medarbejdere.

Hos os får du et spændende job i en organisation, hvor du får mulighed for at dyrke din faglighed og gøre en forskel. Du bliver en del af et arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet og stort fokus på faglighed. Vi gør os umage med at skabe et godt læringsmiljø, hvor vi videndeler og sparrer med hinanden. Vi lægger vægt på en anerkendende tilgang til hinanden.

Vi arbejder i storrum med mulighed for hjemmearbejde. Vi har flekstid, kantineordning, massageordning, frugtordning og andre personalegoder. Vi holder til på Borups Allé lige ved siden af Fuglebakken Station.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer.
 Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer om ugen med tiltrædelse snarest muligt.

Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte kontorchef Susanne Bergen Larsen på 2046 5766 eller arbejdsskadeskonsulent Rikke Ausker Hansen på 2425 9523.

Søg via linket senest søndag den 8. september 2024
Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 37 og 2. samtaler ugen efter.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.