Enhedschef til Renhold City Østerbro

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Ønsker du et job, der giver mening? Hvor du kan se, at din indsats gør en forskel – hver dag? Et job, der ikke handler om at tjene penge til en virksomhed, men hvor der er måles på flere bundlinier? Så læs mere her:

Parker, Kirkegårde og Renhold i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune søger en enhedschef til én af vores fire renholdelsesenheder. Som enhedschef får du ansvar for ledelse og drift af enheden Renhold City Østerbro, der året rundt varetager den kommunale renholdelse på Østerbro samt maskinelt tømte affaldskurve på tværs af byen.

Vi tilbyder ikke de dyreste firmafester eller fryns; i stedet kan vi tilbyde, at du bliver en del af:

Ejerskab
En enhed med 30 medarbejdere, der har stort ejerskab til renholdelsesopgaven 365 dage om året, og som kører toholdsskift på de maskinelle kurve. Opgaven understøttes af to dygtige driftskoordinatorer, der hjælper dig med planlægning, indkøb og personaleadministrative opgaver.

Dedikation
Du bliver også en del af en dedikeret chefgruppe på 15 kolleger, der sparrer og samarbejder med hinanden i hverdagen for at løse den fælles kerneopgave i byen. Samarbejdet omfatter også deltagelse i turnusvagt på weekend og helligdage fem til syv gange årligt.

Fællesskab
Vi værdsætter initiativ i chefgruppen, men lægger stor vægt på tværfagligt samarbejde og udvikling. Vi prioriterer kompetenceudvikling højt og skaber plads til forskellighed blandt medarbejderne og i vores ledergruppe. Vi har en uformel omgangstone og støtter op om hinanden.

Udvikling
Du vil opleve et godt og stærkt kollegialt miljø med rig mulighed for udvikling – fagligt, personligt og organisatorisk, som vi gerne støtter dig i. Stillingen indebærer høj grad af selvstændigt handlerum og arbejder tæt på både ledelsen og medarbejderne, hvilket skaber korte beslutningsveje.

En chefkollega i renhold beskriver arbejdspladsen sådan: I PKR kan de fysiske driftspladser ligge langt fra hinanden, men til gengæld er kollegaskabet tæt på. Der er plads til at undre sig og bidrage med viden såvel som erfaring - derfor: der er plads til de fleste!.

Det vigtigste for at lykkes i jobbet er, at du er god til at skabe følgeskab, er struktureret og samtidig empatisk. Det kræver blandt andet, at du er synlig og nysgerrigt til stede i byen sammen med dine medarbejdere, for hele tiden at navigere i byens behov. Din succes er også betinget af din evne til at skabe relationer og samarbejde til andre fagligheder på tværs af PKR.

Om dig
Vi søger en leder, gerne med erfaring fra en lignende driftsorganisation, der kan lede både opad, nedad og til siden. Du skal være bevidst om din rolle som embedsmand i en politisk styret organisation med krav til god embedsmandsskik. Vigtigst er dog, at du skal kunne navigere i en stor organisation, balancere mellem fælles retning og lokale hensyn, samt træffe både inddragende og selvstændige beslutninger. 

I din ansøgning vil vi gerne høre et eller flere konkrete eksempler på, hvordan du:

  • har erfaring med forandringsledelse, hvor du bl.a. evner at drive processer
  • har erfaring med ledelse inkl. teamledelse
  • er en god samarbejdspartner, der formår at være sparringspartner for både dine medarbejdere, enhedschefkollegaer og den øvrige ledelse

Vi tilbyder
Du har kontorplads på både Herjedalgade og Sibeliusgade, hvor der også sidder andre enhedschefer.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og fastsættes ud fra dine kvalifikationer og uddannelse i forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt og senest den 1. maj 2025.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte områdechef Helene Vinther Seidler på 21 52 86 02.

Er du klar til at gøre en forskel for København? Så glæder vi os til at modtage din ansøgning!

Søg via linket senest torsdag den 6. marts 2025
Vi afholder samtaler den 13. og 21. marts 2025. Der vil indgå en test mellem 1. og 2. samtale, hvortil du skal forholde dig til praksisnære cases til 2. samtale.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.