Enhedschef til Grøn Drift i Københavns Kommune

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Er du klar til at gøre en forskel for Københavns grønne områder?
Ønsker du at bidrage til, at Københavns parker og grønne områder bliver endnu smukkere oaser for byens borgere?
Har du evnen til at lede og motivere medarbejdere på en inddragende og tydelig måde?

Så er stillingen som enhedschef for Grøn Drift Syd i Københavns Kommune noget for dig.

Du bliver en del af…
en enhedschefgruppe med 15 kompetente kollegaer, der støtter og hjælper hinanden. Du får sparring til ledelsesopgaven fra gruppen af enhedschefkolleger og områdechefen, der fra forskellige vinkler alle arbejder med den samme kerne- og forandringsopgave. Vi værdsætter initiativ, og lægger stor vægt på tværfagligt samarbejde og udvikling. Vi prioriterer kompetenceudvikling højt og skaber plads til forskellighed blandt medarbejderne og i vores ledergruppe.

Grøn Drift Syd er en del af Parker, Kirkegårde og Renhold (PKR) i Teknik- og Miljøforvaltningen, der arbejder med driften af byen og har fokus på at udvikle sig i takt med byen og københavnernes behov. Vi ønsker, at vores beslutninger bygger på data og fakta, så vi kan blive ved med at skabe den bedste by for Københavnerne. I PKR arbejder ca. 750 medarbejdere hver dag for at levere vores kerneopgave: At give københavnerne en ren, grøn og indbydende by – på konkurrencedygtige vilkår.

I enheden Grøn Drift Syd…
bliver du chef for ca. 50 medarbejdere, der sørger for, at områder som Valbyparken og Amager Strand er rene, velplejede og indbydende. Du vil være ansvarlig for den grønne drift i den sydlige del af København, hvor opgaverne er mange og varierede. Nogle dage er der behov for ekstra fokus på Amager Strand med mange strandgæster, og andre dage er der behov for fokus på tilsyn efter et af de mange arrangementer på de grønne arealer. Herud over varetager enheden driften af et centralt tøjlager, som kræver et særligt administrativt fokus. Du vil arbejde tæt sammen med en driftskoordinator og fire teamkoordinatorer, som er dit bindeled til de tre teams fordelt på fire pladser.

Din rolle
Som enhedschef er det din opgave at sikre, at vi hver dag leverer kerneopgaven: En ren, grøn og indbydende by til københavnerne – på konkurrencedygtige vilkår. Kerneopgaven skal leveres med den rette effektivitet, kvalitet og trivsel, der opnås gennem et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø. Det kræver nærvær, løbende kommunikation, rammesætning og engagement af dig. Du skal yderligere bidrage til at udnytte PKR's ressourcer og kompetencer bedst muligt på tværs af byen og sikre, at vi fortsat er byens foretrukne driftsoperatør.

Det vigtigste for at lykkes i jobbet er, at du er god til at skabe følgeskab, er struktureret og samtidig rummelig i forhold til de mennesker, du arbejder med. Det kræver bl.a., at du er synlig og nysgerrigt til stede i byen sammen med dine medarbejdere. Din succes er også betinget af din evne til at skabe relationer og samarbejde til andre fagligheder på tværs af PKR.

På den korte bane skal du lykkes med at sikre et større samarbejde og anvendelse af de faglige ressourcer på tværs i enheden. På den lange bane skal der arbejdes med at sikre vidensdeling i enheden og en fortsat robust drift, når der sker et generationsskifte.

Om dig
Vi søger en leder med erfaring fra en lignende driftsorganisation, der kan lede både opad, nedad og til siden. Du er interesseret i at udvikle dig som chef, og vi vil støtte dig i denne udvikling. Du skal kunne navigere i en stor organisation, balancere mellem fælles retning og lokale hensyn samt træffe både inddragende og selvstændige beslutninger.

Derudover er det vigtigt, at du

  • kan sætte rammerne for en effektiv drift af opgaven og for god dataindsamling
  • kan ressourceplanlægge og bemande opgaverne
  • ser dine medarbejdere som hele mennesker og kan udvikle deres kompetencer
  • ser muligheder og kan udvikle innovative og kreative løsninger i PKR
  • kan formidle komplekse budskaber klart til dine medarbejdere
  • bevarer overblikket og sikrer koordinering af opgaver – også når det går stærkt
  • forstår din rolle som embedsmand i en politisk styret organisation
  • er villig til at arbejde i weekender fem-syv gange årligt

I din ansøgning vil vi gerne høre et eller flere konkrete eksempler på, hvordan du:

  • har erfaring med forandringsledelse, hvor du bl.a. evner at drive processer
  • har erfaring med ledelse inkl. teamledelse
  • er en god samarbejdspartner, der formår at være sparringspartner for både dine medarbejdere, enhedschefkollegaer og den øvrige ledelse

Vi tilbyder…
et spændende job med mulighed for at præge udviklingen af vores drift. Du vil opleve et godt og stærkt kollegialt miljø med rig mulighed for personlig og faglig udvikling. Stillingen indebærer høj grad af selvstændigt handlerum og arbejder tæt på både ledelsen og medarbejderne, hvilket skaber korte beslutningsveje. Vores organisation har en uformel omgangstone og et bredt spektrum af erfaringer og uddannelsesbaggrunde, hvilket skaber et dynamisk arbejdsmiljø.

Din primære kontorplads er på Vigerslevvej, tæt på andre enhedschefer på andre pladser.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og fastsættes ud fra dine kvalifikationer og uddannelse i forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse hurtigst muligt og senest den 1. november 2024.

Er du klar til at gøre en forskel for København?
Så glæder vi os til at modtage din ansøgning!
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte områdechef Helene Vinther Seidler på 2152 8602.

Søg via linket senest søndag den 8. september 2024
Vi afholder 1. samtaler fredag den 20. september og 2. samtaler torsdag den 26. september. Mellem disse samtaler vil der være test. Du skal dertil forvente at forholde dig til en case i 2. runde.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.