Engageret byrumsforvalter til renholdelsesopgaver i Teknik- og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

Politik og administration
Økonomi
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Ønsker du at bidrage til, at København fremstår ren og indbydende? Vil du være med til at sætte et konkret præg på københavnernes hverdag og medvirke til en velfungerende by? Og har du lyst til at understøtte organisationen og politikerne i en hverdag med mange forskellige opgaver i en by, der aldrig sover?

Så kan du blive vores nye kollega i enheden Renhold og Driftsviden, der er en del af afdelingen Parker, Kirkegårde og Renhold i Teknik- og Miljøforvaltningen, Københavns Kommune.

Dine arbejdsopgaver
Du kommer sammen med vores anden byrumsforvalter til at have speciale inden for renholdelsesopgaverne i byen – og særligt på pladser, veje og cykelstier. Du vil få tæt kontakt til vores udførende enheder, der står for den daglige renholdelse samt vores leverandører, der leverer renhold i to bydele, hvor renhold er udliciteret, og hvor du vil fungere som kontraktholder/contract manager.

Overordnet set skal du i din rolle arbejde med komplekse sager og samspillet mellem interne og eksterne grupper og interessenter, hvor du vil være bindeleddet. Det betyder, at forslag til løsninger nogle gange skal fremsættes og drøftes flere gange i forskellige fora, før en løsning nås. Kompleksiteten i sagerne kræver derfor tålmodighed og lyst til at arbejde med processer og ikke mindst evnen til at samarbejde med mennesker internt og eksternt. I forhold til vores kontrakter på renhold vil det være dig, der har den løbende dialog med leverandørerne og ansvaret for, at de lever op til kontraktens krav, det kan både være gennem tilsyn og løbende på skrift. Du skal derfor have et godt øje for kvaliteten og kunne tage dialogen om kvalitet med både de udførende enheder og de eksterne leverandører. I tæt samarbejde med vores kontraktenhed får du desuden ansvaret for den løbende økonomistyring på kontrakterne.

Opgaver vil især handle om

  • behandling af alle borgerhenvendelser vedr. det udliciterede samt borgerhenvendelser vedr. spørgsmål, der knytter sig til renholdelse, som ikke kan gå direkte til den udførende enhed
  • ansvar for afklaring vedr. snitflader og driftsgrænser mellem driftsenhederne bl.a. gennem tilsyn og fælles driftsvandringer
  • deltagelse i udvikling og efterfølgende modtagelse af nye anlægsprojekter og herunder samarbejde med egen drift eller leverandører om bl.a. placering samt opsætning/nedtagning af affaldskurve, så både drift og borgerbehov tilgodeses
  • at deltage i kvalitetsmålinger på renholdelses- og toiletområdet
  • at bidrage i møder ang. arrangementer på byens pladser og øvrige veje og fortovsarealer på vegne af driftsenhederne i afdelingen
  • faglige input til rådhusbestillinger, borgmesterhenvendelser og budgetnotater

Vi lægger vægt på, at du

  • er god til at kommunikere på skrift og i tale med forskellige faggrupper og brugere af byen
  • har forståelse for økonomi, og hvordan en kontrakt er skruet sammen
  • har gode samarbejdsevner, engagement og trives med selvstændigt ansvar
  • kan bevare overblikket, når der er mange bolde i luften og sætter en ære i at følge op og være på forkant med opgaver
  • har godt humør, er opsøgende og får energi af at tale med mange forskellige interessenter

Din profil
Der er mange veje ind i jobbet, da der er tale en generaliststilling, så uanset om du sidder eller har siddet i administrative stillinger, har en teknisk baggrund eller tidligere har kombineret det praktiske med det erhvervsrettede, ser vi gerne en ansøgning fra dig.

Vi foretrækker, at du har flere års erfaring og gerne vil udvikle dig yderligere inden for renholdelsesområdet. Det er derfor en fordel, hvis du har kendskab til drift og/eller kontrakter på drift fra en større organisation; det kan være både fra den private sektor eller fra det offentlige. Du skal have lyst til at arbejde i en politisk styret organisation.

Det er desuden en fordel med et godt kendskab til København.

Om os
Du bliver en del af driftsstøtteenheden Renhold og Driftsviden. Dine kollegaer i enheden arbejder således både med udvikling på renholdelses-, toilet- og byudstyrsområdet og med dataanalyse – herunder af GIS, borgertilfredsheds- og kvalitetsmålinger, brugeradfærd og cykeloprydning. Vi har desuden et team, der direkte understøtter de driftsudførende enheder med flere administrative opgaver og fungerer som projektlederressource på tværgående opgaver. Du får mange engagerede sparringspartnere, der er drevet af at bidrage til en ren og indbydende hovedstad.

De øvrige driftsstøtteenheder har fokus på bynatur, kontrakter og indkøb af materiel, og du vil få berøring med dem alle både fagligt og socialt, da vi deler etager på Islands Brygge.

Vi tilbyder

  • en arbejdsplads med plads til grin og godt kollegaskab
  • rum for faglig udvikling
  • stort tværfagligt samarbejde
  • stor fleksibilitet og frihed til at balancere privat- og arbejdsliv
  • mulighed for lån af tjenestebil eller tjenestecykel i arbejdstiden

Der er mulighed for at arbejde hjemmefra efter aftale.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er med start den 1. oktober 2024 eller snarest muligt derefter. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandlinger med den forhandlingsberettigede organisation. I forbindelse med ansættelsen vil der blive indhentet referencer. Arbejdsstedet er Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen, Renhold og Driftsviden, Njalsgade, København S. men du vil også få din gang ude hos vores driftsenheder rundt om i byen samt i de bydele, som du får ansvaret for som forvalter.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Louise Zachariassen Meltz på 2124 7251 (send gerne sms og aftal tidspunkt).

Vedhæft dit CV og bevis for din uddannelse samt evt. øvrige relevante dokumenter sammen med din ansøgning.

Søg via linket senest søndag den 8. september 2024
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 38.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.