Engageret aftenvagtsleder til ni måneders barselsvikariat på Klarahus

Søg jobbet

Ledelse
Pleje
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Er du motiverende, tydelig og nærværende i din måde at være leder på? Er du optaget af, at mennesker som bor på plejehjem skal have det godt og trygt, og kan du samarbejde på tværs og med mange interessenter? Så glæder vi os til at modtage din ansøgning

Vi er nemlig på udkig efter den helt rigtige leder til vores aftenvagter.

Klarahus ligger midt i den charmerende grønne oase De Gamles By i hjertet af Nørrebro. I Klarahus bor 111 mennesker fordelt på tre afdelinger.

Vi oplever, at vores aftenvagter savner en tydelig, retningsgivende og støttende leder. Det er en ny stilling. Vi forestiller os derfor, at vi sammen med dig får beskrevet, hvad denne stilling skal indeholde af opgaver, ansvar med videre.

Arbejdstiderne vil være mandag til fredag og fordelt således, at du både møder dine afdelingslederkollegaer og aftenvagterne, men det taler vi videre om. Det skal både give mening for dig og for Klarahus.

Vi arbejder ud fra følgende tre principper

  • Vi sætter altid beboeren først
  • Vi hjælper og støtter beboeren til en høj grad af velbefindende
  • Vi skaber trygge og nærværende fællesskaber

Arbejdsområde og opgaver 
Du vil referere til forstanderen i Klarahus og har det direkte personaleansvar for aftenvagterne. Du har tre kollegaer, som er afdelingsledere i plejen, og en kollega som er afdelingsleder for køkken og service.

Som leder af aftenvagterne forventes du at have et stort fokus på personaleledelse, herunder den faglige sparring med medarbejderne. Du medvirker til at skabe klare rammer og give løbende feedback på opgaveløsningen som led i at understøtte et godt arbejdsmiljø og medarbejdernes trivsel.  

Vi tilbyder dig en arbejdsplads, hvor vi samarbejder på tværs af afdelinger og fagligheder som ét hus, hvor du også kan få stor indflydelse på udviklingen af Klarahus.  

Du bliver en del af et lederteam i en lærende og tillidsbaseret organisation.

Vi er et stærkt lederteam, hvor der både er plads til grin og sjov, men hvor der også altid er en kollega, man kan søge faglig sparring hos. Vi er et team bestående af ledere, som har været her længe og nogen, som er nye i organisationen. Sammen med medarbejderne er vi nysgerrige på, hvordan vi kan organisere os, så Klarahus bliver en robust organisation.

Vi prioriterer det fysiske og det psykiske arbejdsmiljø højt, og du har i den forbindelse mulighed for at sparre med og få hjælp af vores arbejdsmiljøkoordinator. 

Vi vægter kompetenceudvikling højt og er i fuld gang med at kompetencevurdere og kompetenceløfte medarbejdere på alle niveauer, så vi er klar til fremtiden med mangel på medarbejderressourcer og til at tage imod beboere med tiltagende komplekse problemstillinger.

I Klarahus lægger vi vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi arbejder ud fra en tillidsbaseret dagsorden med følgende værdier: ordentlig, ambitiøs, solid, nysgerrig og synlig.

Vi værdsætter følgende kompetencer hos dig

Du har formentlig en sundhedsfaglig baggrund – det vigtigste for os er, at du har erfaring med ledelse og gerne fra ældreområdet. 

Derudover 

  • er du god til at kommunikere – både med medarbejdere, kollegaer og andre samarbejdspartnere, og du møder mennesker med anerkendelse og empati. 
  • kan du håndtere konflikter på en konstruktiv og løsningsorienteret måde. 
  • har du kendskab til arbejdstidsregler og overenskomsterne på vores område. 
  • går du forrest og prioriterer og uddelegerer opgaver. 

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt uden højeste tjenestetid.

Ansættelse er fra den 1. januar 2025 eller hurtigst muligt.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Yderligere oplysninger  
Se mere på www.klarahus.kk.dk

Vil du vide mere om stillingen, eller har du lyst til at komme forbi til en rundvisning, kan du kontakte forstander Tine Bau på 2124 5562.

Søg via linket senest søndag den 10. november 2024
Vi holder løbende samtaler.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.