Dygtig vejinspektør til enheden Container- og Gravetilladelser i Københavns Kommune

Søg jobbet

Politik og administration
Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Har du trafikale kompetencer?
Erfaring med skilte- og afmærkningsplaner?
Interesserer du dig for myndighedsbehandling, herunder tilsyn?
Er du tilmed dygtig til at kommunikere med borgere og interessenter?

Så har vi en spændende stilling som vejinspektør til dig i Container- og Gravetilladelser.

Om stillingen
Vi tilbyder en spændende stilling som vejinspektør i Container- og Gravetilladelser i Danmarks største kommune, hvor alle har interesse i det, vi giver tilladelser til. Hvad enten det er Tour de France-feltet, som skal ræse gennem byen, endnu en etape af metroen der skal bygges, eller en ny konge, som skal indsættes, så er vi med.

Som vejinspektør vil dine primære arbejdsopgaver være at godkende og føre tilsyn med gravetilladelser og tilladelser til midlertidig råden over vejareal. Din arbejdsplads vil primært være ude i byens gader og stræder, hvor du skal føre tilsyn med bl.a. afspærringer og tilse, om tilladelserne følges og påpege de fejl og mangler, der konstateres. Der vil også være arbejde på kontoret på Islands Brygge, hvor du skal behandle ansøgninger, følge op på tilsyn, deltage i møder og give faglig sparring til kolleger, bl.a. vores supportteam, der håndterer borgerhenvendelser og rådhusbestillinger. Når du er ude at føre tilsyn, er det primært gående eller på cykel.

Arbejdsopgaver
Du skal som vejinspektør bl.a.

  • myndighedsbehandle ansøgninger om gravetilladelser og midlertidig råden over vejareal, herunder stille de rigtige krav i tilladelserne til entreprenører og bygherrer
  • føre tilsyn med afspærringer og skilteplaner og sikre at tilladelserne efterleves, herunder at der bliver reetableret kvalitetsmæssigt forsvarligt efter gravninger
  • bidrage til at koordinere anlægsprojekter/vejarbejder med fokus på trafiksikkerhed og fremkommelighed
  • følge op på borgerhenvendelser samt indgå i dialog med mange interessenter

Om dig
Som kollega er du positivt indstillet og kan lide at samarbejde med kolleger. Vi forventer, at du er servicemindet og dialogorienteret i samarbejdet med borgere og vores mange interessenter. Du har tilmed en stor interesse for myndighedsbehandling. Derudover vil det være en fordel, hvis du har trafikale kompetencer, eventuelt erfaring med skilte- og afmærkningsplaner. Ligesom det vil være en fordel, hvis du har kendskab til vejens opbygning eller tidligere har arbejdet med veje eller andet tilsynsarbejde. Du skal selvfølgelig have lyst til at sætte dig ind i lovgivningen og vores retningslinjer og turde at kaste dig ud i noget nyt.

For at blive vores nye kollega forventer vi, at du

  • er dygtig til at kommunikere med byens entreprenører, erhvervsdrivende og borgere
  • tør stå i en eventuel konflikt som repræsentant for kommunen/myndigheden
  • har baggrund indenfor vej/trafik (er ønskværdigt)
  • bidrager til, at enheden bevæger sig i retningen mod et samlet tilsyn, som kan løse forskellige tilsynsopgaver inden for vejområdet
  • kan begå dig i Office-pakken og kan sætte dig ind i nye systemer – fx vores journaliseringssystem og ansøgningssystem Erhvervsportalen
  • har en uddannelsesbaggrund inden for veje fx anlægskonstruktør, vejingeniør, formand eller lignende

Om os
Du bliver en del af enheden Container- og Gravetilladelser, som består af ca. 30 medarbejdere fordelt på udførende vejinspektører og et administrativt supportteam. Vi fører tilsyn og giver gravetilladelser og tilladelser til rådighed over vejareal til bl.a. ledningsejere og entreprenører, der skal arbejde på vejen samt til opstilling af containere, mobilkraner, stilladser og skurvogne på byens veje og fortove.

Vi tilbyder dig
Vi tilbyder et uformelt, inspirerende og engageret arbejdsklima på Islands Brygge i hjertet af København. Muligheder for personlig og faglig udvikling og stor indflydelse på eget arbejdsområde i samarbejde med gode kollegaer. 

Selvom vi ikke er lønførende, har vi mange goder, fx høj pensionssats, fleksibel arbejdsdag med god balance mellem familie- og arbejdsliv, gennemsnitlig 37 timers arbejdsuge med betalt frokostpause.

Fra februar 2024 er vi overgået til aktivitetsbaseret indretning. Det betyder, at vores fysiske arbejdsplads er inddelt i forskellige zoner (fx aktivzoner og fokuszoner), som i højere grad understøtter opgaveløsningen i løbet af en arbejdsdag. Det giver en mere fleksibel indretning, hvor man som medarbejder aktivt vælger de omgivelser, der passer bedst til de opgaver, man skal løse i løbet af en dag. Du vil få et tilhørsforhold til en hjemmezone, hvor du og dine nærmeste kolleger deles om skrivebordene i stedet for at have personlige skriveborde.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er en fastansættelse med forventet start den 1. januar 2025 eller snarest muligt. Vi indhenter referencer i forbindelse med ansættelsesproceduren. 

Mere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vejinspektør Hans Franke på 20 57 27 98 eller enhedschef Kristina Samsøe Mosbæk 23 63 65 38. Du kan læse mere om Københavns Kommune her og om Teknik- og Miljøforvaltningen her.

Søg via linket senest søndag den 24. november 2024
Vi forventer at holde samtaler i uge 46 og 47, men indkalder løbende. 

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.