Dygtig økonomikonsulent til at sikre økonomisk overblik på HR- og SOSU-området til Center for Økonomi og Kvalitet

Søg jobbet

Økonomi
Fuldtid
Fastansættelse

Brænder du for økonomistyring og analyse, og vil du være med til at sikre det økonomiske overblik på HR- og SOSU-området i Københavns Kommune?

I Sundheds- og Omsorgsforvaltningens i Københavns Kommune søger vi en dygtig økonomikonsulent til at sikre robust økonomistyring og udføre analyser af SOSU-området samt sikre overblik og udmøntning af lønområdet og trepartsmidler. Med en aldrende befolkning og fremtidig mangel på arbejdskraft inden for SOSU-området har vi brug for dig, der kan skabe overblik og levere forståelig ledelsesinformation baseret på data. Hvis du brænder for at løse komplekse udfordringer og ønsker at gøre en forskel i landets største kommune på et område med stort politisk fokus, så er denne stilling noget for dig.

Hvad får du hos os?
Som økonomikonsulent vil du få en aktiv rolle i at styre forvaltningens økonomi. Det er derfor vigtigt, at du har en grundlæggende talforståelse, kan se sammenhænge på tværs og formidle resultaterne i et letforståeligt sprog. I Afdelingen for Økonomi har vi en bred samarbejdsflade og fokus på det gode samarbejde på tværs af afdelinger og enheder, hvorfor det er vigtigt for os, at du også evner at kommunikere og samarbejde med kollegaer på tværs.

Du vil særligt få en rolle på SOSU- og uddannelsesområdet, herunder problematikken med manglende arbejdskraft, som er et område med meget politisk bevågenhed. Dertil vil dine opgaver blandt andet også inkludere

  • budgetlægning og controlling af enheden ’Uddannelse København’, herunder understøtte det daglige driftsarbejde i en tæt dialog med ledere og medarbejdere
  • controlling af centerøkonomien i Center for HR og Uddannelse, herunder ledelsesunderstøttelse med økonomital og analyser
  • ansvarlig for forvaltningens eksternt finansierede projekter, herunder støtte den politisk godkendte budgetproces og controllingen af projekterne
  • tæt samarbejde med bl.a. regnskabsafdelingen omkring forvaltningens finansposter, herunder budgetlægning og den løbende controlling af tilgodehavender, ligesom du er med til at kortlægge og afdække forretningsgange og forvaltningens risici
  • udarbejde notater og analyser efter behov og formidle resultaterne til ledelse, direktion og decentrale ledere
  • sikre den gode proces for de mange produkter, der indgår i budgetlægningen gennem hele året

Dine konkrete opgaver vil afhænge af dit erfaringsniveau og dine kompetencer. Den konkrete opgaveløsning sker i samarbejde med tætte kollegaer, hvor I samarbejder og fordeler opgaverne imellem jer.

Hvem er vi?
Afdelingen for Økonomi varetager en bred portefølje af opgaver på økonomiområdet med samarbejdsflade ud til alle forvaltningens enheder. I kontoret arbejder vi med Sundheds- og Omsorgsforvaltningens økonomi, herunder budgetmodeller og -opfølgning, regnskabsprognoser, politiske budgetforhandlinger, effektiviseringer, demografiregulering, takster, controlling, direktionsbetjening og analyser.

Du vil indgå i tæt samarbejde med 17 kollegaer. Vi har gode faglige udviklingsmuligheder – både gennem et bredt kompetenceudviklingsprogram i kommunen og gennem sparring med de øvrige dygtige medarbejdere i Center for Økonomi og Kvalitet, der består af i alt fire afdelinger. I centret har vi en torsdagsbar, muligheder for hjemmearbejde og så vil du altid kunne finde en dygtig kollega til at sparre med. Vi vægter fleksibilitet højt, så familieliv og arbejde kan hænge sammen, samtidig med at vi leverer på et højt fagligt niveau.

Vi opnormerer og har en kollega, der går på, pension og en barsel, og derfor søger vi flere kollegaer. Så se også gerne vores andre opslag, hvis du har stærke proceskompetencer og er dygtig til direktionsbetjening eller har en særlig interesse for sundhedsområdet.

Hvem er du?
Du kan være scient.oecon, cand.merc. eller scient.pol, men vi mener ikke, at din uddannelsesmæssige baggrund er det vigtigste. Det er dog vigtigt, at du har erfaring eller interesse for at arbejde med controlling i et SAP-baseret økonomisystem og i Excel. Du behøver ikke at være ekspert på alle områder på forhånd, for du vil få mulighed for at lære opgaverne i tæt samarbejde med dine kollegaer. Vi lægger vægt på, at du

  • har en skarp analytisk sans
  • kan begå dig i Excel og let databehandling
  • er imødekommende, struktureret og selvstændigt kan tage ansvar
  • er proaktiv og bidrager med ideer og faglige anbefalinger
  • har en god forståelse for den politiske og organisatoriske kontekst og proces
  • er nysgerrig på hvad sundheds- og omsorgsområdet er, og har let ved at skabe relationer og samarbejde på tværs af organisationen
  • er hjælpsom, udadvendt og kan videreformidle kompleks information til den konkrete modtager

Vilkår
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesstedet er Sundheds- og Omsorgsforvaltningen, Telehuset på Borups Allé 41. Vi tilbyder en fastansættelse med start snarest muligt og senest den 1. marts 2025.

Hvis du vil vide mere
For mere information om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Katja Winsløw på 21 44 74 61/F17P@kk.dk. Du kan læse mere om forvaltningens ressort og opgaver her.

Du bedes vedlægge din ansøgning, CV og karakterudskrifter samt eventuelle referencer.

Søg via linket senest mandag den 6. januar 2025.
Vi holder 1. samtaler i uge 3 og 2. samtaler forventer vi at holde i uge 4 og 5.