Dygtig generalist til direktionssekretariatet i Økonomiforvaltningen

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Interesserer du dig for betjening af topledelse? Er du en dygtig generalist med stor procesforståelse og gode samarbejdsevner? Har du blik for det skarpe beslutningsoplæg på politisk højt prioriterede dagsordener? Og har du lyst til at komme helt tæt på direktionens ledelsesmæssige beslutninger i Danmarks største kommune? Så er du måske vores nye kollega.

Om jobbet
Vi søger en dygtig generalist til vores Direktionssekretariat, der interesserer sig for professionel direktionsbetjening, og som har lyst til at komme helt tæt på de organisatoriske og ledelsesmæssige beslutninger i Økonomiforvaltningens øverste ledelse. Som vores nye kollega vil du få en stor berøringsflade med alle dele af forvaltningen, komme til at beskæftige dig med rigtig mange fagområder og indgå i samarbejde med forskellige fagligheder på tværs af Økonomiforvaltningen og de øvrige forvaltninger.

Om Direktionssekretariatet
Direktionssekretariatet er placeret på Københavns Rådhus og er et centralt bindeled mellem direktionen, Økonomiforvaltningen og kommunens øvrige seks forvaltninger. Vi er i alt ca. 15 kollegaer og dækker tilsammen en bred opgaveportefølje inden for både ledelsesbetjening, jura, økonomi og tværgående projekter. Vi har ansvar for den løbende betjening af direktionen samt ledelsen af udvalgte større udviklingsprojekter. Vi har et afvekslende og løsningsorienteret arbejdsmiljø og prioriterer en uformel og hyggelig omgangstone, hvor vi vægter det faglige og sociale sammenhold højt.

Om dine opgaver
Den ledige stilling er i Direktionssekretariatets generalistenhed, og du vil bl.a. komme til at løse følgende opgaver:

  • Sikre en professionel daglig direktionsbetjening, herunder et effektivt sagsflow, høj kvalitet i sagerne og systematisk opfølgning på og dialog om ledelsesbeslutninger
  • Agere bindeled mellem direktionen og forvaltningens fire koncernenheder: Koncernservice, Koncern IT, Københavns Ejendomme og Byggeri København herunder sager til direktionen, overborgmesteren, Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen
  • Sekretariatsbetjene centrale, tværgående fora som fx Kredsen af administrerende direktører og forvaltningens koncerndirektion
  • Drive centrale tværgående strategiske og udviklingsorienterede projekter som fx Økonomiforvaltningens nye strategi, planlægning af strategiseminarer mv.
  • Bistå direktionen på de indre linjer ifm. fx rekruttering af chefer til de øverste ledelsesniveauer, forberedelse af chefmøder, lederudvikling og HR-relaterede opgaver i samarbejde med vores fælles HR-funktion

Om dig
Vi forestiller os, at du har erfaring fra fx en kommune eller et ministerium og har flair for at betjene det øverste ledelsesniveau i en politisk ledet organisation.

Vi vil herudover lægge vægt på, at du:

  • har en relevant uddannelse, fx cand.scient.pol. eller lignende
  • har en høj faglighed og udtalt politisk tæft
  • tager ansvar for processer, fastholder overblikket og er på forkant
  • mestrer både detaljen og at fastholde det store overblik
  • har blik for at formulere det skarpe politiske beslutningsoplæg og er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt
  • er imødekommende, lyttende, løsningsorienteret og trives med både internt og eksternt samarbejde

Ansættelsesvilkår
Vi kan tilbyde ansættelse i et udfordrende, afvekslende og løsningsorienteret arbejdsmiljø med gode muligheder for faglig og personlig udvikling.

Løn og ansættelse er i henhold til gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Stillingen er tiltænkt indplaceret som fuldmægtig, men den endelige indplacering vil være afhængig af erfaring og kompetencer.

Stillingen ønskes besat fra 1. oktober 2024 eller snarest muligt.

Arbejdsstedet er Københavns Rådhus.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Iben Rønholt på 2427 8617 eller hv6h@kk.dk eller teamleder Kasper Tollestrup på 2126 3072 eller kr4w@kk.dk.

Søg via linket senest torsdag den 15. august 2024
Vi forventer at afholde samtaler i uge 34 og 35.

Om Økonomiforvaltningen 
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Der arbejder i alt ca. 3.600 personer i Økonomiforvaltningen, hvoraf ca. 300 af os har kontor på rådhuset. De fysiske rammer for dit arbejde vil således være Københavns historiske og smukke rådhus. Her betjener vi overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget, og vi er tæt på det politiske liv i kommunen. Sammen har vi fokus på at skabe værdi for københavnerne og København. Du vil på rådhuset blive en del af et spændende arbejdsmiljø, hvor motivation, trivsel og det gode samarbejde er i højsædet og med gode muligheder for kompetenceudvikling.