Drifts- og udviklingsorienteret hjemmeplejeleder med fokus på omsætning af den nye ældrelov til god praksis i Købehavns Kommune

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Brænder du for at sikre ældre hjemmeboende københavnere den bedste pleje og støtte?
Er du klar til at skabe sammenhæng og kvalitet i borgernes forløb?

Så er det dig, vi søger.

I Hjemmeplejen/Sygeplejen Valby/Kgs. Enghave/Vesterbro (VKV) arbejder vi for ældre hjemmeboende københavnere, der har brug for hjemmepleje og sygepleje. Vi arbejder rehabiliterende og har fokus på, at understøtte borgerens selvstændighed. Lige nu søger vi en ny hjemmeplejeleder, der kan sikre stabil drift og høj faglig kvalitet gennem sikker og inspirerende ledelse. I Hjemmeplejen VKV siger vi, at VKV også står for, at 'vi kommer hinanden ved'. Det er kendetegnende for vores samarbejde i enheden.

Vi er en del af Københavns Kommunes sundheds- og omsorgsforvaltning, og vores tætteste samarbejdspartnere er Visitation Syd og de øvrige fire hjemmeplejeenheder i forvaltningen.

Vi er involveret i mange udviklingsprojekter. Lige nu er vi ved at implementere tværfaglige teams med nærvisitation baseret på regeringens ældrereform. Et arbejde, der sker i et tæt samarbejde med visitationen. Den igangværende udvikling og implementering er tæt bundet op på samarbejde med forvaltningens fagcentre, hjemmeplejeenhederne i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen og visitationen, og succes for hjemmeplejen såvel som for visitationen er bundet op i en gensidig afhængighed. Leder af Visitation Syd indgår også i ledergruppen.

Dit ansvar
Vi søger en leder, der kan sikre den effektive drift og den fortsatte udvikling af Hjemmeplejen VKV i et tæt samarbejde med ledere og medarbejdere med udgangspunkt i tillidsbaseret ledelse. Som hjemmeplejeleder vil du lede en hjemmeplejeenhed på ca. 350 engagerede medarbejdere og en gruppe af 11 dygtige og erfarne ledere inden for hjemmepleje, sygepleje og administration.

Sammen med din ledergruppe skal du være med til at sikre stabil drift, effektiv ressourcestyring og høj faglig kvalitet gennem fortsat udvikling og opkvalificering af vores medarbejdere.

Om dig – klar til at lede gennem forandringer?
Du er en erfaren og strategisk tænkende leder gerne med en sundhedsfaglig uddannelsesbaggrund og med erfaring fra sundheds- og ældreområdet. Du har stærke ledelsesevner, og du har en lederuddannelse på masterniveau eller et tilsvarende niveau. Derudover forventer vi, at du

  • altid arbejder med borgerne i centrum – vi arbejder for at skabe optimale forløb for borgerne
  • har erfaring som leder af ledere og værdsætter kraften i at lede gennem andre ledere
  • motiveres af at arbejde med udvikling af dine ledere og i det større billede for hele hjemmeplejen
  • har grundig erfaring med ledelse af drift og herunder effektiv ressourcestyring
  • elsker at navigere i forandringsprocesser og ser potentiale i både udfordringer og muligheder, aktuelt i forbindelse med implementering og forankring af tværfaglige teams med nærvisitation

Som leder er du tillidsbaseret og inkluderende. Du lytter, inddrager og udfordrer dine ledere, og du ved, hvornår det er tid til at fokusere på detaljerne, og hvornår du skal se helheden. Du har øje for kompetencer på tværs af faggrupper og værdsætter samarbejdet med alle vores medarbejdergrupper.

Du kan læse mere i denne jobprofil, vi har udarbejdet for stillingen.

Om forvaltningen – visionære strategier og bred understøttelse
Organisatorisk er vi placeret i Sundheds- og Omsorgsforvaltningens Område Syd, der understøtter driften af omkring halvdelen af hjemmeplejen for ældre i Københavns Kommune.

Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er en organisation med visioner og højt ambitionsniveau for ældreområdet, og du skal som strategisk leder arbejde med forvaltningens strategiske indsatser og i overensstemmelse med Kommunens ældrepolitik og sundhedspolitik.

Du får et tæt samspil med områdechef Birgitte Gade Koefoed, og du har mulighed for at blive understøttet af forvaltningens fagkonsulenter, herunder sundhedsfaglige konsulenter, økonomikonsulenter og rekrutteringskonsulenter. Ligeledes er der gode muligheder for sparring og samarbejde gennem ledergruppen i Område Syd, der blandt andet også tæller hjemmeplejelederen for Amager og forstanderne for 19 af Københavns Kommunes plejehjem.

Du vil opleve, at der i forvaltningen er stort fokus på ledelse og lederudvikling, og du har mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt gennem fx faglig indflydelse og deltagelse i udviklingsprojekter.

Løn- og ansættelsesforhold
Vi har brug for dig fra den 1. september 2025. Stillingen er uden øvre arbejdstid og aflønnes efter gældende overenskomst.

Yderligere information
Ring til områdechef Birgitte Gade Koefoed på 26 14 37 92 eller leder af hjemmeplejen på Amager Annette W. Gyldengren på 29 28 28 43 for at høre mere om stillingen og dine muligheder som leder i Sundheds- og Omsorgsforvaltningen.

Når du sender din ansøgning, vil vi selvfølgelig gerne høre, hvem du er og hvordan du leder, men vi vil også gerne høre, hvad vi kan gøre for, at du lykkes og trives i stillingen.

Søg via linket senest torsdag den 8. maj 2025
1. samtale er den 15. maj og 2. samtale er den 23. maj. Kandidater, der går videre til 2. samtale, forventes at gennemføre tests hos en HR-konsulent inden samtalen.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. Se mere om vores hverdag på www.vores-hverdag.kk.dk.