Diplomatisk og tydelig afdelingsleder med blik for komplekse borgersager til Hjemløse- og Udsatteenhedens Myndighedsafdeling 2

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Hjemløse- og Udsatteenheden søger en afdelingsleder, der med en tydelig og diplomatisk ledelsesstil kan træde til som en stærk støtte for medarbejderne i deres arbejde med samfundets mest udsatte borgere.

En hverdag præget af samarbejde og trivsel
Du vil blive en del af en velfungerende afdeling, hvor medarbejderne trives og arbejder godt sammen. Afdelingen har et sundt arbejdsmiljø, hvor man ikke opererer med en nulfejlskultur, men i stedet fokuserer på løbende læring og udvikling. Medarbejderne er en sammentømret gruppe, der arbejder med borgere på herberger og i egen bolig, med opfølgning i forhold til §85a, indstilling til boliger med statstilskud og meget mere. Især i Myndighed 2 fylder implementeringen af Bolig- og hjemløsereformen stadig meget. Din opgave bliver at understøtte medarbejdernes indsats, sikre kvalitet i sagsbehandlingen og skabe et miljø, hvor der er plads til både fejl og succeser. Du vil være medarbejdernes faste støttepunkt, både når det gælder internt samarbejde og samarbejde med eksterne offentlige og private partnere.

Din rolle som afdelingsleder
Vi søger en afdelingsleder, der trives i en travl hverdag, hvor borgernes behov og medarbejdernes trivsel går hånd i hånd. Det er en fordel, hvis du har en socialfaglig baggrund og erfaring med myndighedsarbejde, gerne fra Københavns Kommune eller en anden stor politisk styret organisation. Du er tydelig i din kommunikation og i stand til at træffe beslutninger, når det er nødvendigt. Samtidig er du en leder, der værdsætter samarbejde og evner at skabe tillid og tryghed blandt dine medarbejdere.

Som afdelingsleder bliver din hovedopgave at sikre de bedste rammer for medarbejderne, så de kan udføre deres arbejde med komplekse borgersager på bedst mulig vis. Du skal kunne træde til, når medarbejderne har brug for ledelsesmæssig støtte i sager, hvor det kræver en pragmatisk tilgang, men hvor det samtidig er nødvendigt at kunne skære igennem og træffe beslutninger. Din tilgang til ledelse er præget af nærvær og tilgængelighed, og du evner at gå ved siden af dine medarbejdere, tilbyde sparring og skabe en kultur, hvor der er plads til både udvikling og læring.

Bliv en del af Hjemløse- og Udsatteenheden
Du bliver en del af en ledergruppe med syv afdelingslederkollegaer og en områdechef, hvor du er med til at skabe sammenhold og sammenhæng. Rammen for fællesskabet i ledergruppen findes i vores tilgang til ledelse, som indebærer tillid, dialog og gode relationer.

Stillingen er placeret i Hjemløse- og Udsattenheden, som bl.a. varetager opsøgende relationsarbejde på gadeplan, myndighedsområdet på herberg-, krisecenter- og rusmiddelområdet, Housing First-indsatser, skæve boliger og visitation. Hjemløse- og Udsatteenheden består af ca. 170 medarbejdere, som alle motiveres af at gøre en forskel for udsatte borgere.

Hjemløse- og Udsatteenheden er ikke blot en arbejdsplads; det er en organisation, hvor engagement er drivkraften bag indsatserne. Derfor inviterer vi dig til at blive en del af vores enhed, hvor du kan omsætte din motivation til meningsfulde handlinger og bidrage til at skabe en varig positiv forandring for hjemløse og udsatte borgere. Sammen med borgerne skaber vi forandringer, og sammen kan vi gøre en forskel.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesforholdet er uden øvre arbejdstid, og der vil blive gennemført personlighedstest samt indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelsen.

Første samtalerunde finder sted onsdag den 18. september, og anden samtalerunde afholdes onsdag den 25. september 2024. I forbindelse med anden samtalerunde skal du løse en case.

Tiltrædelse forventes den 1. november 2024.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte socialrådgiver Ruza Ilic på 4033 3353, socialrådgiver Nada Thomsen Mogharbel på 2015 1822, afdelingsleder Jess Elbæk Andersen 2369 9115 eller områdechef Pedro Michael på 5160 12568.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Søg via linket senest søndag den 15. september 2024

Om Borgercenter Voksne (BCV) 
I Borgercenter Voksne (BCV) hjælper vi københavnere i udsatte og psykisk sårbare positioner. Vi tager afsæt i borgernes håb, drømme og ressourcer og understøtter den enkeltes vej mod et mere selvstændigt liv – og med en større kobling til det almindelige samfundsliv. Vi har fokus på borgerens recovery gennem en rehabiliterende indsats. BCV’s kerneopgave er at støtte den enkelte borgers udvikling mod at leve et så godt og selvstændigt liv som muligt.