Digitaliseringskonsulent til Kontor for Digitalisering i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommune

Søg jobbet

It og kommunikation
Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Brænder du for brugerfokuseret digitalisering, softwarerobotter og kunstig intelligens? Og ser du potentialet i digitalisering og teknologi som løftestang til en bedre service over for borgere og virksomheder? Så bliv en del af en spændende digital fremtid i en forvaltning i rivende udvikling.

I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen (BIF) arbejder vi efter en ambitiøs digitaliseringsstrategi, hvor borgere, virksomheder og vores medarbejdere oplever, at de digitale løsninger, vi stiller til rådighed, er trygge, brugervenlige og skaber værdi. Dagsordenerne er mange, og vores område er konstant i udvikling.

Vi søger derfor en digitaliseringskonsulent til Kontor for Digitalisering – gerne en generalist med et digitalt mindset og med konkret erfaring fra digitaliseringsprojekter.

Du bliver en del af et stærkt team, Team Teknologi, der er drivkraften i afprøvningen og ikke mindst implementeringen af ny teknologi inden for bl.a. automatisering, kunstig intelligens og low-code.

Teamet er frontløbere i Københavns Kommune i at levere softwarerobotter, såkaldte RDA-robotter, der automatiserer administrative processer. Arbejdet går fra ide over udvikling til at sikre, at RDA-robotterne faktisk bliver brugt i sagsbehandlernes daglige arbejde. Alt sker i tæt dialog med de faglige afdelinger i BIF.  Et stort fokus for arbejdet med RDA-robotterne er forankring af robotterne, så de bliver en fast integreret i del af sagsbehandlernes hverdag.

Arbejdsopgaver og ansvarsområder
Du bliver som digitaliseringskonsulent helt central i arbejdet med øget automatisering af administrative processer i BIF ved hjælp af softwarerobotter. Her kommer du bl.a. til at stå for:

  • Kortlægning af processer og arbejdsgange i samarbejde med fagpersoner, så procesbeskrivelser kan omsættes til softwarerobotter
  • Udvikle og implementere forandringsinitiativer, der øger brugen af RDA-robotter
  • Styre udvikling af robotter gennem agile forløb i form af ide, udvikling, test og produktion
  • Planlægge og gennemføre workshops mv. med medarbejdere og ledere

Da du vil blive en del af en offentlig forvaltning, vil du også skulle løfte generalistopgaver i mindre omfang sideløbende med dine projekter, så det er også en fordel, hvis du er vant til at udarbejde materiale såsom mødeforberedelse, notater og oplæg til en direktion og/eller politikere.

Faglige og personlige kvalifikationer
Som vores nye digitaliseringskonsulent vægter vi højt, at du

  • har en relevant akademisk uddannelse
  • er fagligt stærk i effektiv proceskortlægning, så relevante ideer til automatisering kan omsættes til konkrete softwarerobotter
  • har en god teknisk forståelse
  • har erfaring med at arbejde med forandring, så brugere kan se værdi i de digitale produkter, som de skal bruge
  • kan kommunikere med interessenter på alle niveauer for at sikre forståelse, engagement og støtte til forandringsinitiativer
  • er opsøgende og kan sikre dialog med forskellige fagligheder.

Derudover vil det være fordel, hvis du

  • har erfaring fra en politisk organisation, fx en kommune eller staten
  • er vant til at udarbejde skriftlige oplæg m.m.
  • har indsigt i udviklingen inden for kunstig intelligens og automatisering
  • har erfaring med udvikling og implementering af RPA- eller RDA-robotter
  • har erfaring med at arbejde med data og databaserede processer

Vi lægger derudover vægt på, at du

  • kan skabe overblik og struktur i komplekse informationer
  • er god til at håndtere mange sideløbende opgaver og kan arbejde selvstændigt
  • er god til at have blik for detaljer og kan overholde korte deadlines.

Om os
Som digitaliseringskonsulent i Kontor for Digitalisering bliver du en del af et hold på ca. 30 medarbejdere, der arbejder med mange aspekter af både drift, udvikling og support på it, digitalisering og it-sikkerhed. Sammen er det vores hovedopgave at sikre de bedste arbejdsbetingelser for medarbejderne og vores kerneopgave i forvaltningen.

Vi er en travl, energisk og humørfyldt arbejdsplads, hvor fleksibilitet går begge veje. Du kommer til at arbejde i hele organisationen, men får din base i Kontor for Digitalisering. I kontoret er vi optaget af, hvilke muligheder it og digitalisering kan tilbyde BIF. Derfor er der gode muligheder for at deltagelse på konferencer og seminarer, så vi har indsigt i de nyeste metoder, trends, teknologier m.m.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst.

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt, og ansættelsesstedet er Bernstorffsgade, 1577 København V.

Stillingen forventes besat den 1. oktober 2024.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til souschef Anders Danielsen på 3069 8097.

Søg via linket senest onsdag den 7. august 2024
Ansættelsessamtaler forløber over to omgange. 1. samtaler forventes at finde sted i uge 33, og 2. samtaler forventes at finde sted i uge 34.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.

Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her