Digitaliseringskonsulent til jonglering af IT-systemer i Teknik- og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

It og kommunikation
Fuldtid
Fastansættelse

Har du lyst til at arbejde med IT-systemer og IT-sikkerhed i en politisk styret organisation? Er du serviceminded og sætter pris på at være en hjælpende hånd, som gør livet lettere for en masse mennesker? Og har du sans for detaljen samtidig med, at du får ting til at ske? Så har vi måske et match!

København er i centrum for opgaverne i Teknik- og Miljøforvaltningen. Og digitalisering spiller i stigende grad en afgørende rolle for udvikling og drift af forvaltningens faglige opgaver. Derfor har vi brug for ekstra kræfter til at hjælpe med at håndtere en voksende IT-systemportefølje, hvor IT-sikkerheden er i fokus.

Samtidig fylder cyber- og informationssikkerhed mere og mere bl.a. på grund af markante angrebstrusler fra hackere. Det er derfor et område, der står højt på dagsordenen i Teknik- og Miljøforvaltningen.

Om stillingen
Du bliver en del af enheden IT-systemer og Compliance, som hører under Område for Digitalisering, og er placeret i forvaltningens centrale stabsfunktion. Her fungerer vi som bindeled mellem forvaltningens afdelinger, eksterne leverandører og Koncern IT.

Dine primære opgaver vil være at understøtte styringen af forvaltningens IT-systemportefølje og være med til at sikre, at forvaltningens IT-systemer lever op til kommunens krav om informationssikkerhed og databeskyttelse. Det er en fordel, hvis du trives i at arbejde struktureret og forstår vigtigheden af dokumentation.

Du vil få en stor kontaktflade på tværs af hele Teknik- og Miljøforvaltningen, hvor du vil indgå i dialog og samarbejde med medarbejdere, hvis fagligheder spænder bredt. Derfor er det vigtigt, at du fungerer godt i en rådgivende og udadvendt rolle.

Hos os får du en spændende arbejdsplads med udfordrende opgaver og en god work-life balance.

Om dig
Vi forestiller os, at du:

  • har gåpåmod, er nysgerrig og har lyst til at lære nyt
  • er servicemindet, løsningsorienteret og tør tage ansvar
  • er strukturereret og kan arbejde selvstændigt
  • er en holdspiller, som ved, at dialog oftest er vejen frem
  • har gode formidlingsevner – både mundtligt og skriftligt
  • har forståelse for og/eller interesse for IT-systemer og IT-sikkerhed
  • har en relevant akademisk uddannelse
  • er nyuddannet eller har nogle års erfaring fra en politisk styret organisation

Om os
Vi tilbyder et job, hvor du får:

  • mulighed for at udvikle dig
  • et uformelt arbejdsmiljø, hvor vi er ambitiøse på vores faglighed og opgaveløsning
  • afvekslende opgaver og mulighed for indflydelse
  • fleksibilitet i forhold til arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde
  • byens måske bedste beliggenhed ud til havnekanten på Islands Brygge tæt på offentlig transport

Løn- og ansættelsesvilkår
Vi tilbyder en 37 timers arbejdsuge (flekstid) inkl. frokostpause. Du får gode muligheder for personlig og faglig udvikling og indflydelse på eget arbejdsområde.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst afhængigt af kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Arbejdspladsen ligger på Islands Brygge 37.

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest pr. 1. november 2024.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teknisk systemejer Jesper Linckert på 2443 1191, teamkoordinator Sofie Nortvig Damholt på 2491 5381 eller enhedschef Jim Ring på 4047 8378.

Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på www.kk.dk og Teknik- og Miljøforvaltningen | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk).

Søg via linket senest mandag den 2. september 2024
Vi forventer at afholde samtaler i løbet af uge 37.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.