Dedikeret it-systemansvarlig til Børne- og Ungdomsforvaltningen – Danmarks største forvaltning
Motiveres du af systemudvikling, og trives du med dialog med såvel forretningen som med leverandører for at skabe den bedst mulige it-understøttelse?
Og har du mod på at gøre det i Danmarks største forvaltning?
Så er det dig, vi søger!
Vi søger en teknisk systemejer til Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune. Børne- og Ungdomsforvaltningen har ca. 21.000 medarbejdere, og digitaliseringsafdelingen, hvor stillingen er placeret, er ansvarlig for at sikre den bedst mulige digitale understøttelse af bl.a. skoler og daginstitutioner og driften af forvaltningens ca. 200 it-løsninger.
Det er forvaltningens ambition at skabe de bedste rammer for, at alle børn og unge trives, udvikler sig og lærer, så de får de bedste muligheder i deres liv. Det udgangspunkt stiller også høje krav til forvaltningens mange it-systemer. Vores mål er at sikre, at it-systemerne understøtter de ambitioner og skaber det bedst mulige grundlag både for kommunens børn og unge og for forvaltningens mange medarbejdere.
Om dig og dine opgaver
Som teknisk systemejer hos os vil du få det driftsmæssige og tekniske ansvar for en række af forvaltningens fagsystemer og have en central rolle i at sikre, at systemet følger med udviklingen og brugernes behov. Du kommer ikke til at have direkte 'hands on' ift. kode eller servere, men du vil skulle have en stor indsigt i systemernes tekniske og sikkerhedsmæssige opsætning, funktionalitet og udvikling og bruge din tekniske viden i mange forskellige sammenhænge. Hvilke systemer du får ansvaret for, afhænger af din profil og erfaring, men et system vil blive en ny løsning til arbejdstidsstyring på dagtilbudsområdet, som er ved at blive anskaffet, og hvor en af dine første opgaver derfor vil være at indgå i udbudsprojektet.
Du vil få en bred kontaktflade ud mod vores organisation og være en vigtig samarbejdspartner for forretningsansvarlige, brugere af systemet, leverandører og kommunens Koncern IT. Du vil derfor også have brug for en forretnings- og organisationsorienteret tilgang til it og trives med at samarbejde med en forretning, der ikke har så stort kendskab til digitalisering og systemdrift. Du må gerne have en uddannelse inden for it, men andre uddannelser med kombination af forretningsmæssig og teknisk indsigt kan også være relevant.
Som teknisk systemejer har du ansvar for
- at sikre, at dine systemer understøtter forretningen og løbende optimeres i samarbejde med den forretningsansvarlige
- sammen med den forretningsansvarlige at støtte brugerne i den bedste brug af systemerne
- sikring af driftsstabilitet gennem opfølgning, fejlsøgning, styring af releases og koordinering af test mv.
- styring af drifts- og udviklingsbudget for systemerne
- teknisk support på dine systemer
- udarbejde og vedligeholde systemdokumentation herunder de forretningsprocesser, som systemerne understøtter, integrationer til andre systemer, risikovurdering mv.
- udviklingsopgaver, herunder udarbejdelse af kravspecifikationer, koordination og kontrakt-/leverandørstyring
- efterlevelse af kommunens informationssikkerhedsregulativ fx i forhold til logning, ledelsestilsyn, håndtering af persondata mv.
Vi lægger vægt på, at du
- brænder for, at dine systemer kører stabilt og for at give brugerne den bedste oplevelse i systemerne
- kan arbejde selvstændigt og være initiativtager i forhold til dine opgaver
- kan se det større billede dine systemer indgår i, og hvordan systemunderstøttelsen af forretningen og brugerne kan forbedres
- har erfaring med fejlsøgning og en god forståelse for dataflows og integrationer på tværs af fagsystemer
- har erfaring med udarbejdelse af systemdokumentation
- kender til systemudvikling, udarbejdelse af krav, test og implementering
- har kendskab til informationssikkerhed og databeskyttelse
- er omhyggelig og detaljebevidst, og kan arbejde selvstændigt og tage ansvar for dine systemer samt for mindre projekter/udviklingsopgaver
- kan formidle i et enkelt og ikke-teknisk sprog både til brugere og ledelse – såvel mundtligt som skriftligt
- er god til at samarbejde og opbygge relationer og netværk
Om os
Du bliver en del af Børne- og Ungdomsforvaltningens digitaliseringsafdeling Digitalisering og Data, hvor vi arbejder med systemunderstøttelse af forretningsbehovene i forvaltningen. Digitalisering og Data består af ca. 40 medarbejdere fordelt i fem fagteams. Vi har en bred faglighed og spænder over systemejere, digitaliseringskonsulenter, it-projektledere, GDPR-specialister og datakonsulenter. Du bliver en del af vores systemejerteam, der består af seks tekniske systemejere.
Vi er et travlt og engageret team, hvor vi udfordrer tingenes tilstand og sparrer, videndeler og samarbejder på kryds og tværs af fagligheder. Vi ønsker at gøre en forskel for de københavnske børn, deres forældre og vores mange brugere. Vi har en uformel tone, og vi vægter, at det skal være sjovt og rart at komme på arbejde. Derudover prioriterer vi, at der er en god balance mellem arbejde og privatliv ved at skabe en fleksibel dagligdag.
Hvad kan vi tilbyde dig?
- en spændende og udfordrende stilling med forskelligartede opgaver og stor kontaktflade til forvaltningens mange fagområder og decentrale enheder
- stort fagligt råderum og mulighed for selvstændig tilrettelæggelse af dine opgaver
- et stærkt fagligt fællesskab med systemejergruppen i Digitalisering og Data
- gode personlige udviklingsmuligheder målrettet dit arbejde som systemejer
- en arbejdsplads, hvor dedikation og værdiskabelse for vores brugere og borgere er i centrum, og hvor du kan komme til at gøre en stor forskel for mange mennesker
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuldtid. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er med tiltrædelse snarest muligt. I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest og tager referencer.
Yderligere information
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte digitaliseringschef Mette Enel Ugelvig på 29 28 19 85 eller teamleder Stina Nyks Meggele på 21 69 27 23.
Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.
Vi glæder os til at læse din ansøgning.
Søg via linket senest søndag den 12. januar 2025
Vi forventer at holde samtaler i uge 3 og 4.
Fakta om Børne- og Ungdomsforvaltningen
Børne- og Ungdomsforvaltningen har til opgave at sikre folkeskoleuddannelse og dagpasningstilbud til alle Københavns børn og unge. Du kan læse mere om Københavns Kommune og Børne- og Ungdomsforvaltningen her.