CSR-konsulenter til Københavns Kommunes indsats mod social dumping

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du med på holdet i landets mest specialiserede indsatsteam mod social dumping, og vil du have hands-on-erfaring med, hvordan politiske ambitioner om et socialt bæredygtigt arbejdsmarked omsættes til praksis?

Er du drevet af at gøre en forskel, og ønsker du at arbejde for fair arbejdsforhold og fair konkurrence i hovedstaden?

Så er du måske vores nye CSR-konsulent i kontoret for Bæredygtige Indkøb i Københavns Kommune.

Vi søger en til to kollegaer i en fast stilling samt en kollega til et barselsvikariat.

Om os og jobbet
Vi er en af Danmarks største offentlige indkøbere. Med et indkøbsvolumen på omkring 16 mia. kr. om året har vi mulighed for at gøre en reel forskel og skubbe markedet i en mere social bæredygtig retning.

Du vil blive en del af Københavns Kommunes Indsatsteam mod social dumping, hvor vores kerneopgave er opfølgning på arbejds- og uddannelsesklausulkrav hos private leverandører til både Københavns Kommune og andre offentlige samarbejdspartnere. Her arbejder vi for, at vores leverandører (og underleverandører) tilbyder deres ansatte ordentlige løn- og arbejdsvilkår og bidrager til uddannelse af elever og lærlinge i erhvervsuddannelsessystemet. Det indebærer, at vi gennemfører risikobaserede kontroller på tværs af mange forskellige brancher og overenskomstområder.

Opgaverne vi varetager er mangeartede og går lige fra arbejdspladsbesøg og sagsbehandling af overtrædelsessager, som involverer lønberegninger og mæglingsmøder med leverandører, til politisk betjening og ledelsesrapportering om teamets indsatsområder. Dertil rådgiver vi vores kollegaer i fagforvaltningerne om brugen af de sociale klausuler i udbud og kontrakter. Vores arbejde har stor politisk bevågenhed, og Københavns Kommune er et fagligt fyrtårn inden for området.

Jobbet indeholder bl.a. følgende opgaver, som tilpasses efter dine kvalifikationer:

  • Forberede, gennemføre og registrere kontroller af arbejds- og uddannelsesklausulkrav, hvor sagsbehandlingen bærer præg af et efterforskningselement
  • Afsøge fortolkningsmuligheder af overenskomster og lovgivning
  • Gennemføre mæglingsmøder og søge løsninger i overtrædelsessager
  • Kravdimensionere og løbende dialogiseret opfølgning på efterlevelse af uddannelsesklausulen
  • Udarbejde analyser og rapporter af bl.a. arbejdsmarkedsforhold og udviklingstendenser i risikobrancher
  • Forfatte notater og svar til politikerspørgsmål og pressehenvendelser om indsatsen
  • Vedligeholde og optimere lønberegningsmodeller, skriftlige materialer og vejledninger i forbindelse med sager om social dumping.

Vi forestiller os, at du har nogle af følgende kompetencer og interesser:

  • lyst til at tage ud på arbejdspladsbesøg i København såvel som i samarbejdskommunerne i hovedstadsområdet
  • en dyb interesse for arbejdsmarkedsforhold, regulering af løn- og arbejdsforhold og arbejdslivskriminalitet
  • evner at skabe dialog med alt fra medarbejdere, virksomhedsdirektører, kontraktholdere og advokater, for at sikre afdækning og genopretning af sager om underbetaling mv.
  • er analytisk anlagt, og går til opgaver med systematik, blik for detaljen samt en veludviklet kritisk sans
  • er talstærk og har solid erfaring med Excel (eller har en interesse i at blive bedre til det)
  • kan formulere dig let forståeligt i skrift og tale, og har erfaring med præsentationer i Power Point og eventuelt Power BI
  • en relevant baggrund, der kan understøtte opgaveløsningen i Indsatsteamet mod social dumping.

Du kan fx være erhvervsuddannet eller akademiker, have erfaring og viden om erhvervsuddannelsessystemet, være top motiveret for kontrol- og efterforskningsarbejdet eller noget helt fjerde

Vi tilbyder

  • en hverdag med stor variation og fleksibilitet
  • kolleger, der godt kan lide at tilbringe tid sammen – både på og uden for arbejde
  • et team som spænder over alt fra faglærte, akademikere, datanørder og politiuddannede, fordi vi ser vores forskelligheder som en styrke - og hvor der derfor helt sikkert også er plads til dig
  • et kontor, der tror på, at sammenhold skaber et vinderhold

Vi prioriterer din faglige og personlige udvikling, så du har de bedste forudsætninger for at være en succes i din opgaveløsning. 

Ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. 
Arbejdstiden udgør 37 timer ugentligt inklusive en halv times frokost, og vi har en flekstidsordning.  
Vi ønsker stillingerne besat den 1. november 2024 eller snarest muligt.

Mere information  
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamleder Natalia Grillis på 6162 2374.  

Stillingerne er placeret i teamet Socialt Bæredygtige Indkøb i kontoret Bæredygtige Indkøb. Kontoret er organisatorisk indplaceret i Koncernservice København, der er en del af Økonomiforvaltningen.

Vedhæft CV, ansøgning, uddannelsesbevis og eventuelle udtalelser.

Søg via linket senest søndag den 15. september 2024
Vi holder samtaler løbende, og forventer at holde to samtaler samt indhente reference inden ansættelse.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation 
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk