Chef til HR og Ledelse i Teknik- og Miljøforvaltningen
Kan du holde tøjlerne, når vi skruer op for HR-ambitionerne i en af Danmarks mest interessante forvaltninger?
I Teknik- og Miljøforvaltningen (TMF) i København styrker vi i 2025 den centrale HR-enhed og understøttelsen af den samlede forvaltning på HR-området. Vi søger nu en erfaren chef for HR og Ledelse, der kan drive og videreudvikle HR-indsatsen i en organisation med store ambitioner om at gøre det sammen og for København.
Vi tilbyder et spændende lederjob i en kompleks politisk organisation med mange dygtige medarbejdere, og hvor du vil indgå i et tæt samarbejde med afdelingerne og cheferne i TMF.
Opgaven – dit ansvar
Som chef for HR og Ledelse er du med til at sætte den strategiske retning for HR i TMF. Du får ansvaret for en dedikeret HR-enhed, der består af fire arbejdsfællesskaber, som tilsammen arbejder med ledelsesrådgivning og -udvikling, kompetenceudvikling, organisationsudvikling, arbejdsmiljø, ansættelser på særlige vilkår og understøttelse af mangfoldighed, sygefraværsindsatser og fremstilling og analyse af HR-data.
Enheden har gennem det seneste år været igennem en periode med personaleomsætning, og der er derfor mange nye kollegaer. Der er derfor tale om en enhed, som skal konsolideres, og du skal som daglig leder evne både at sætte tydeligt retning, sikre gode og effektive processer og samtidig have fokus på trivslen og samarbejdet i enheden.
Du bliver del af chefgruppen i Stab og vil referere til vicedirektør Marie-Louise Kudsk Hædersdal. Som del af Stabs ledergruppe forventer vi, at du deltager aktivt og bidrager til tværgående strategiske initiativer.
Du får ansvar for en mangfoldig portefølje af både drifts- og udviklingsopgaver, hvor vi bl.a. står over for at skulle implementere et nyt ledelsesgrundlag samt styrke kompetenceudvikling af forvaltningens ledere og arbejdsmiljøet i forvaltningen. Du får også en central rolle i MED-samarbejdet.
Om dig
Du er en erfaren HR-leder, der kan kombinere strategisk overblik med en hands-on tilgang. Du er en tydelig og tillidsvækkende leder, der trives og kan skabe resultater i en politisk styret organisation.
Du har et skarpt blik på hele HR-paletten er handlekraftig, proaktiv, retningssættende og ikke mindst en stærk netværker. Du har et stærkt forretningsorienteret fokus og kan fungere som en strategisk partner for ledelsen.
Herudover forventer vi, at du kan
- arbejde målrettet med trivsels- og arbejdsmiljøindsatser, herunder fastholdelse og udvikling af medarbejdere
- være bindeled mellem HR og Ledelse og TMFs afdelinger for at sikre, at vi understøtter forvaltningens kerneopgaver optimalt
- styrke samarbejdet på tværs af TMF og sikre en professionel HR-betjening af organisationen
- sikre gode arbejdsgange, en effektiv HR-drift og godt samarbejde med Koncernservice og de øvrige forvaltninger
Ansættelsesvilkår
Vi ønsker stillingen besat senest den 1. juni 2025. Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til aftale om administrative chefer ansat i Københavns Kommune og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Lønniveauet i stillingen som enhedschef er afhængig af erfaring og kvalifikationer. Pensionen er 20,74%. Din arbejdsplads er Islands Brygge 37, 2300 København S.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende HR-chef Trine Sandfuss på 21 24 51 39.
Søg via linket senest torsdag den 21. april 2025
Vi forventer at holde samtaler i uge 17 og 18. Der vil være to samtaler samt evt. case og test.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.