Byggesagsbehandlere til enheden Afslutning af Byggesager og enheden Lovliggørelse i Teknik- og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Har du gode kommunikationsevner både på skrift og i tale, og har du lyst til at formidle og gøre fagligt stof forståeligt på flere niveauer?

Enheden Afslutning af Byggesager og enheden Lovliggørelse er en del af Område for Bygninger (OBY) under afdelingen Bygge-, Parkerings- og Miljømyndighed (BPM).

I enheden Afslutning af Byggesager foretager vi den afsluttende byggesagsbehandling af alle Københavns byggesager, store som små, og kontrollerer, at arbejdet overholder de tilhørende byggetilladelser.

I Enheden Lovliggørelse påser vi, at ulovligt byggeri bliver bragt i orden. Vi behandler både anmeldelser om muligt ulovligt byggeri og ansøgninger om retlig lovliggørelse, hvor vi både træffer afgørelser om byggetilladelse og eventuelle påbud.  Vi vejleder borgere og virksomheder i tekniske og praktiske forhold i byggesagsprocessen.

Vi søger nu en ny kollega til hver af de to enheder.

Hvem er du?
I begge enheder skal du være i dialog med såvel privatpersoner som professionelle rådgivere. Det kræver, at du har veludviklede kommunikationsevner både på skrift og i tale, og du har en lyst til at formidle og gøre fagligt stof forståeligt på flere niveauer. Du skal vurdere, om der er tale om ulovlige forhold, og træffe afgørelse, hvis der bliver ansøgt om bibeholdelse. Du skal følge op på byggesager og sørge for, at det, der bliver bygget, er i overensstemmelse med de lovgivninger, det er omfattet af (bygningsreglementet, planloven m.m.), samt tilhørende byggetilladelser.

Som udøvende myndighed skal du være præcis og have en god situationsfornemmelse. Du skal være løsningsorienteret og samtidig have evnen til at kunne sige fra. Vi håndterer rigtig mange sager, og du skal trives med at skabe resultater og holde momentum i sagsbehandlingen. Du har en effektiv og struktureret tilgang til dit arbejde, og du motiveres af at bringe sager i mål. Du har overblik og kan håndtere flere sager uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Vi forventer, at du har en baggrund som bygningskonstruktør, ingeniør, arkitekt eller lignende, og at du vil være med til at skabe rammerne for København som en levende by med liv, kant og ansvar. Det er er fordel, men ikke et krav, hvis du har kendskab til bygningsreglementet, byggeloven og planloven. Derudover er du engageret og forandringsparat. Du har en god omstillingsevne og tager initiativ og ansvar. Vi forventer, at du er en holdspiller, der ikke er bange for at yde en ekstra indsats, når det er nødvendigt.

Jobbet
I begge enheder arbejder vi i teams, hvorfor du vil blive en del af et team, der håndterer en sagsportefølje med en god blanding af store og mindre byggesager. Din dagligdag vil i høj grad bestå af sagsbehandling og at vejlede private borgere og professionelle rådgivere i at få afsluttet deres byggesager eller at få lovliggjort et forhold.

Du kommer til at følge op på både nye og ældre igangværende byggesager så som nybyggerier, om- og tilbygninger, altansager, enfamilieshuse samt erhvervs- og boligbyggeri.

Som myndighed skal du påse, at anmeldelser om ulovlige forhold bliver bragt i orden, og det kan kræve eftersyn ude af huset.

Vi arbejder i storrumskontor, hvor der vil være gode kollegaer at sparre med. Den første tid vil foregå med oplæring fra ens eget team såvel som fra de øvrige kollegaer for at sikre en grundig oplæring i arbejdsmetoder og systemer.

Vi tilbyder

  • en travl og attraktiv arbejdsplads med flekstid, der skaber rammerne for en god balance mellem arbejds- og privatliv
  • et uformelt arbejdsfællesskab og gode kollegaer
  • samarbejde på tværs af enheder om at skabe det bedste København
  • stor indsigt i bygge- og planlov samt bygningsreglementet
  • samarbejde med professionelle rådgivere
  • et fagligt arbejdsmiljø med mulighed for personlig og faglig udvikling
  • 37 timers arbejdsuge inklusiv flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejde.

Løn- og ansættelsesvilkår
Vi ønsker at besætte stillingen snarest muligt, dog senest den 1. juli 2025. Arbejdstiden er i gennemsnit 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Afhængig af dine kvalifikationer kan der med den faglige organisation forhandles tillæg efter principperne om Ny Løn. Vi tilbyder også en attraktiv pensionsordning.

Mere information
Du er velkommen til at kontakte enhedschef Mads Tulinius på 29 79 29 59 eller enhedschef Eliane Hove på 24 40 43 63.

Send motiveret ansøgning, CV og eventuelt eksamensbeviser og referencer.

Søg via linket senest onsdag den 30. april 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler umiddelbart derefter.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretagerparkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.