Brandkoordinator til afdeling Teknisk Drift i Københavns Ejendomme

Søg jobbet

Drift og service
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at sikre, at botilbud, institutioner mv. lever op til lovgivningen?
Og at driften af brandtekniske anlæg udføres og dokumenteres korrekt?

Så er det måske dig, vi står og mangler. Teknisk Drift i Københavns Ejendomme (KEJD) søger en brandkoordinator, der skal sikre, at vi i driften sørger for, at kundernes ejendomme lever op til alle DKV-krav.

I Teknisk Drift sørger vi for at vores kunder kan koncentrere sig om deres kerneopgave, borgeren. Konkret betyder det, at alle opgaver af praktisk karakter udføres af os. Således også på brandområdet, hvor vi skal leve op til brandkravene i BR18, kap. 5 (vejledningen kap. 7).

Du vil have omkring 30 kolleger, som udfører den daglige drift på en række ejendomme på socialområdet. Her er de også ansvarlige for at udføre de faste driftsopgaver på brandområdet. Dine opgaver bliver at bistå, uddanne og følge op på dette, så opgaverne løses ensartet. Du vil også få ansvaret for drift af enkelte anlæg.

Dine opgaver kommer til at spænde bredt. Du skal ud over det nævnte sætte dig ind i reglerne i BR18 og holde dig opdateret, du skal kunne sidemandsoplære dine kolleger, du skal være superbruger på vores nye IT-system til tekniske anlæg, og du skal opbygge et tæt samarbejde med dine kolleger i KEJD's brandteam og teknikerenhed. Andre samarbejdspartnere bliver DBI, HBR og Securitas, hvor du bl.a. skal følge op på rapporter og påbud.

Det er en fordel, såfremt du har et kendskab til brandsikkerhed og brandtekniske anlæg. Du skal kunne læse lovtekst og formidle den. Du vil få et tæt samarbejde med KEJD's brandteam med hvem du i fællesskab vil afklare usikkerheder og komme med anbefalinger til fælles processer. Du må arbejde struktureret, udvise synlighed og vægte en høj grad af kommunikation. Det er vigtigt at opbygge relationer, og du må kunne trives med at have et fagligt ansvar uden at have ledelsesansvar.

Opgaverne ligger på adresser med sårbare borgere, herunder borgere med psykiske udfordringer (fx misbrug, sindslidelser, selvskadende adfærd mv.). Du skal derfor kunne udføre dine opgaver i det givne institutionsmiljø. Det er en fordel, hvis du har en baggrund som formidler, underviser eller instruktør med fokus på brandtekniske anlæg.

Du vil indgå i et team med andre fagligheder. Det er en værdi for os i Teknisk Drift, at vi hjælper hinanden, og at der altid er nogen at ringe til.

Kan du alt dette, kan vi tilbyde en hverdag med variation og selvstændigt ansvar.

Vi forventer, at du

  • taler og forstår dansk
  • har gyldigt kørekort (Kategori B)
  • kan bevæge dig rundt i bil eller på elcykel
  • selv tager initiativer og kan arbejde selvstændigt i opgaveløsningen
  • har situationsfornemmelse og kan gebærde dig i blandt forskellige mennesker
  • kan formidle teknisk kompliceret materiale
  • kan lide at have mange kontaktflader og er dygtig til at kommunikere med kolleger, kunder og leverandører og eksterne håndværkere
  • er fleksibel i den daglige planlægning
  • er IT-minded, så du kan rapportere mv. via pc, og lære EG MainManager at kende
  • har kendskab til tekniske anlæg og mod på at lære mere
  • har en brandfaglig baggrund

Du bliver ansat i Center for Ejendomsservice og vil have din base på Borups Allé 177, men du har dine daglige opgaver ude hos vores kunder og dine kolleger. Områdechefen i Teknisk Drift er din daglige leder. I hverdagen arbejder vi med distanceledelse. Områdechefen vil løbende mødes med dig for faglig sparring, sikre din trivsel og hjælpe dig ved eventuelle udfordringer m.m.

Du bliver en del af et hold på cirka 50 tekniske ejendomsmedarbejdere i Teknisk Drift, der servicerer bygninger over hele København. Vi hjælper hinanden med større konkrete opgaver og mødes jævnligt for at vidensdele og udveksle erfaring samt udvikle os fagligt m.m.

Om Center for Ejendomsservice
Du bliver ansat i Center for Ejendomsservice i afdelingen Teknisk Drift. Center for Ejendomsservice varetager en bred vifte af ejendomsrelaterede opgaver med særligt fokus på drift og afhjælpende vedligehold af kommunens ejendomme. Vi er samtidig ansvarlige for at sikre den gode kundeoplevelse for alle, der er i kontakt med KEJD. Vi udfører ejendomsservice på nogle af Københavns Kommunes ejendomme, institutioner og botilbud. Vores målsætning er at sikre et optimalt serviceniveau, effektiv styring og drift af kommunens ejendomsportefølje.

Teknikerne i Center for Ejendomsservice varetager bygningsejers ansvarsområde, mens du på kundens vegne varetager lejers. I får derfor et godt og vigtigt samarbejde.

Vi har en meget varieret og indimellem sårbar kundegruppe, hvorfor vi skal være lydhøre og have høj faglighed. Vi tager størst mulige hensyn til behovene hos de borgere og kolleger, der bor, færdes eller arbejder de steder, hvor vi har ansvar for ejendomsservice. 

I Center for Ejendomsservice har vi tillid til vores medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere. Vi er dedikerede og ansvarsfulde og hjælper hinanden til at nå resultater. 

Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Du ansættes i Økonomiforvaltningen, Københavns Ejendomme, Center for Ejendomsservice, som har adresse på Borups Allé 177 i København, men dine opgaver og din arbejdsdag er ude hos kunden på en anden lokation i København. Du vil referere til en af cheferne for Teknisk Drift. I forbindelse med ansættelsen indhenter vi børne- og straffeattest og tager referencer. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende specialarbejderoverenskomst mellem Københavns Kommune og pågældende organisation og indenfor rammerne af lokal løndannelse. Vi forventer, at du kan starte i stillingen den 1. juni 2025 eller snarest muligt.

Vil du vide mere?
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen i Ejendomsservice. Kontakt chef for Teknisk Drift, Jonas Andersen, på 26 88 76 07 alle hverdage mellem kl. 10-12.00.

Sammen med din motiverede ansøgning beder vi dig vedhæfte CV. Eventuelle relevante kursusbeviser skal medbringes, hvis vi indkalder dig til jobsamtale.

Søg via linket senest torsdag den 24. april 2025
Vi holder samtaler løbende.

Københavns Ejendomme
Københavns Ejendomme har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m2. Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold frigør vi ressourcer til, at vores 58.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Alt det gør vi ud fra bedste aktuel viden og i tæt samspil med kunder, leverandører og samarbejdspartnere ud fra devisen: Det skal være nemt, effektivt og bæredygtigt. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.