Borgercenter Handicaps børneområde søger en formidlings- og processtærk koordinator for kontrakter og afregning på dagbehandlingsområdet samt hjemmepleje til børn (projektstilling)

Søg jobbet

Sagsbehandling
Andre arbejdsområder
Fuldtid
Tidsbegrænset job (vikariater, projektstillinger mv.)

Genopslag

Har du let ved at holde et systematisk overblik over dine opgaver? Har du en socialfaglig baggrund, og vil du bidrage til at børn og unge med funktionsnedsættelser, der har behov for hjemmepleje eller dagsbehandling får den rette støtte?

Børneområdet i Borgercenter Handicap søger en koordinator for kontrakter og afregning.

Du kommer til at samarbejde tæt med koordinatoren på ungeområdet.

Om stillingen
Projektstillingen er nyoprettet og udspringer af et investeringsforslag med fokus på at optimere at vores børn og unge modtager støtte inden for rammerne af vores udbudsaftaler.

Som koordinator for kontrakt- og afregning skal du bidrage til, at vi i forbindelse med opstart af dagbehandling og hjemmepleje samt løbende opfølgning sikrer, at vores børn, unge og deres forældre får de rette ydelser i overensstemmelse med de aftaler, vi har med vores leverandører, og at vi dermed opnår en besparelse på områderne.

Du vil derfor sammen med rådgiverne være med til at rammesætte det overordnede mål og understøtte vores fokus på at indsatserne har den ønskede effekt og at støtten leveres inde for de aftaler, vi har indgået med leverandørerne. Du vil ved behov deltage sammen med rådgiverne i opstart- og opfølgningsmøder eller samarbejdsmøder.

I forhold til dagbehandlingsskolerne vil du have et særligt fokus på elevfravær og fremmøde og sikre at der bliver indgået nye kontrakter med dagbehandlingsskolerne, når det er relevant. Samtidig vil du tilrettelægge den årlige re-visitation til dagbehandling og gennemgå kontrakter ift. re-visitation.

På hjemmeplejeområdet skal du understøtte implementeringen af den nye udbudsaftale og bistå børne- og ungerådgiverne med forhandling i de tilfælde, hvor der er grundlag for købsaftaler udenom udbudsaftalen.

Det vil være en vigtig del af stillingen at etablere et godt og konstruktivt samarbejde med vores dagbehandlingsskoler og hjemmeplejeleverandører.

Derudover skal du understøtte udviklingen af styringsredskaber til afregning og overblik samt udvikling af digitale løsninger i samarbejde med økonomikonsulent og dataansvarlig. Det kan være i form af BI-rapporter eller en robot, som skal forenkle matchet mellem kontrakt og faktura.

Sammen med implementeringen af digitale redskaber skal indsatsen samlet gøre det mindre kompliceret for børne- og ungerådgiverne at foretage indkøb af ydelserne, så der frigives mere tid til kerneopgaven.

Om dig

  • Socialfaglig baggrund med faglig indsigt i dagbehandling og også gerne i hjemmehjælp til børn og unge med handicap
  • Flair for tal og interesse for styring af it-systemer på området
  • Formår at sætte dig ind i udbuddet på hjemmepleje og dagbehandling og forstå kontrakter
  • Har gode kommunikationsevner og kan samarbejde på tværs
  • Har forståelse for myndighedsarbejdet og sagsbehandlingsprocessen for børne- og ungerådgiverne
  • Kan udarbejde og formidle nye arbejdsprocesser i samarbejde med den anden koordinator for kontrakter og afregning
  • Du kan både arbejde selvstændigt, men du skal også være samarbejdsorienteret – du skal bl.a. arbejde tæt sammen med økonomipartner og områdets børne- og ungerådgivere omkring korrekt afregning

Om os
Stillingen er placeret i Borgercenter Handicaps børneområde, og opgaverne går på tværs af de forskellige sagsbehandlerteams i området.

Generelt for børneområdet arbejder vi helhedsorienteret og varetager derfor sagsbehandlingen af både de handicapkompenserende ydelser (Barnets Lov § 86, §87 og § 90) og støttende samt anbringende indsatser.

Det er afgørende for os, at vi i forbindelse med sagsbehandlingen har fokus på at inddrage både barnets og familiens netværk i et samarbejde om at finde de bedst mulige løsninger for barnet med handicap.

Ansættelsesvilkår
Arbejdstiden udgør 37 timer om ugen.

Løn og ansættelse er i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. 

Ansættelsen er i henhold til gældende overenskomst for socialrådgivere, socialformidlere, administrativt personale/HK og efter principper om lokal løndannelse. 

Vi er beliggende på Borups Allé 43, 2200 København tæt på metro- og togstation.

Stillingen er en projektansættelse fra den 1. oktober 2024 frem til den 30. juni 2027.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Christine Kjeldgaard Pejstrup på 2165 5661.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning og CV.

Der vil blive indhentet reference fra tidligere ansættelse samt udvidet børne- og straffeattest, inden stillingen kan besættes. 

Søg via linket senest onsdag den 21. august 2024
Vi afholder samtaler i uge 35.

Om Borgercenter Handicap 
Vores målgruppe er københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 250 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialudvalgets grundlagspapir og Socialforvaltningens vision 'sammen med borgeren gør vi det, der virker', under overskrifterne ambition, viden, sammenhæng og sammen med borgeren. Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside: www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på handicap.kk.dk.

Borgercenter Handicaps kerneopgave er at understøtte og skabe forudsætninger for, at københavnere med handicap kan udfolde deres potentiale for livskvalitet og mestring af eget liv. Som medarbejder i Borgercenter Handicap bliver du en del af et udviklende og stærkt fagligt fællesskab, hvor vi står sammen om at gøre en forskel for andre. Læs mere om os på Handicap | Socialjob (kk.dk)