Bolig- og Beskæftigelsesenheden søger boligrådgiver
Er du tiltrukket af at gøre en forskel for de borgere, som er i fare for at miste deres bolig? Og kan du koordinere og arbejde med kortvarige indsatser? Så er vi på udkig efter dig.
Vi søger en boligrådgiver til vores engagerede og fagligt velfunderede boligrådgivergruppe, der brænder for at gøre en forskel for udsatte borgere.
Hvem er vi
Bolig- og Beskæftigelsesenheden er en bydækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne. Borgercenter Voksnes målgruppe er borgere med psykiske og sociale udfordringer, og målet er at støtte borgerne i at være en del af samfundet, på egne og samfundets betingelser.
Bolig- og Beskæftigelsesenheden bidrager til dette mål ved at finde, udvikle og anvise mulige veje til mestring af et godt liv for udsatte borgere. Boligindsatsen spiller her en vigtig rolle, fordi en bolig for de fleste mennesker er en base, hvorfra andre forhold, der giver livet værdi, kan udspringe.
Boligindsatsen er også en sammenhængende og integrerende indsats, hvor der skabes sammenhæng mellem borgere, professionelle aktører og civilsamfund.
Som boligrådgiver arbejder vi bl.a. med følgende opgaver
- Forebyggelse af fogedudsættelser
- Opsøgende arbejde ved borgers bopæl, i særlige tilfælde på gadeplan, hvis det ikke er muligt at komme kontakt med borger på almindelig vis
- Hjælpe borgeren i kontakten med boligselskab, privat udlejer, bank, advokater, fogedret, jobcenter, ydelsesservice og mange flere aktører
- Støtte borger i at afklare hvilke handlemuligheder vedkommende har
- Støtte borger i at søge om økonomisk støtte
- Støtte op om borgers fremtidige indkomstgrundlag
- Brobygning til andre relevante tilbud både i kommunen og civilsamfundet
- Støtte sanktionstruede borgere
- Støtte borger, hvis udsættelse ikke kan undgås, til at finde en midlertidig løsning på at få tag over hovedet samt opbevaring af bohave
- Deltagelse ved fogedudsættelser
Der er i de fleste opgaver tale om, at boligrådgiverne yder en kortvarig indsats.
Vores borgergruppe er meget bredt sammensat. Nogle har behov for kort vejledning til selv at afhjælpe situationen, hvor andre har behov for en mere håndholdt indsats. Dette afstemmes med den enkelte borger i forhold til dennes konkrete situation.
Hvem søger vi
Vi forestiller os, at du har kendskab til den sociale lovgivning og evner at samarbejde på tværs af forvaltninger og indsatser, og er nærværende i relationen med en tydelighed omkring rolle og funktion.
Dine kompetencer kan være en mellemlang videregående uddannelse såsom socialrådgiver eller pædagog, eller du kan have kvalifikationer fra det boligsociale område.
Du trives med opsøgende arbejde, og er god til at få kontakt til borgeren, samt er i stand til at strukturere processen fra første møde med borger og frem til en eventuel udsættelse.
Det er vigtigt, du formår at strukturere en hverdag, der kan være uforudsigelig, og at du kan hjælpe med løsninger for og med den enkelte borger.
Vi forventer du er indstillet på, at der i arbejdet også findes en del administrative opgaver i form af oprettelser af sager, dokumentation i fagsystemet DOMUS m.m.
Vi forventer, at du
- Har erfaring og interesse for socialfagligt arbejde
- Trives med en travl hverdag med til tider akutte opgaver
- Har erfaring med eller interesse for opsøgende arbejde
- Kan strukturere en hverdag med mange forskellige typer af opgaver
- Er god til at løse konflikter og komme med kreative handlingsforslag
- At du kan se meningen med at anvende digitale værktøjer, såsom EMENTO, i dit dagligt arbejde
- Er ansvarlig, handlekraftig og omstillingsparat
- Har god skriftlighed i dit arbejde og forstår vigtigheden af at dokumentere arbejdet
- Trives med tværfaglige samarbejdsflader og er i stand til at koordinere
- Kan handle alene i varetagelsen af dine opgaver, men samtidigt er en teamplayer
Hos os får du
- En spændende stilling i en dynamisk organisation, hvor hverdagene aldrig er de samme. Du vil få mulighed for at udvikle dine kompetencer i et job som giver mening for dig og de borgere, du møder.
- Mulighed for at udvikle både dine administrative kompetencer samt dine relationsmæssige kompetencer.
Vi tilbyder
- Engagerede og kompetente kollegaer, som brænder for at nedbringe antallet af fogedudsættelser, og som tager ansvar for kvalitet og udvikling
- En mulighed for at arbejde i et spændende krydsfelt mellem lovgivning og en socialpædagogisk tilgang
- En arbejdsplads, hvor kompetenceudvikling er i fokus
- En arbejdsplads, hvor vidensdeling og sagssparring er højt prioriteret
- Et team, hvor der arbejdes tæt sammen og med en høj arbejdsmoral, hvor der samtidigt også er plads til grin
- Flekstidsaftale, hvor du i høj grad selv kan være med til at planlægge din egen arbejdstid
- Individuelt tilrettelagt introforløb som nyansat
- Månedlig supervision
Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt.
Ansættelse og aflønning vil ske efter principperne for Ny Løn og i henhold til aftale med forhandlingsberettiget organisation – dog ikke efter en overenskomst for akademikere.
Bolig- og Beskæftigelsesenheden er fysisk placeret på Vibevej 9, 2400 København NV.
I forbindelse med ansættelsesprocessen indhenter vi straffeattest.
Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Sune Lauridsen på 29 26 83 81. Læg en besked, hvis den ikke tages, og der vil blive taget kontakt.
Søg via linket senest tirsdag den 19.november 2024
Vi forventer at afholde samtaler uge 48.