Børne- og ungerådgiver til Din Sociale Indgang Børn, Brønshøj, Husum og Vanløse
Brænder du for primært administrative opgaver, og har du gode evner til at skabe struktur og overblik? Så er du måske vores nye kollega i Din Sociale Indgang Børn, Brønshøj, Husum og Vanløse.
Vi søger en børne- og ungerådgiver til en fast stilling på 37 timer ugentligt, stillingen er forankret i vores afdeling Styrket Modtagelse.
Om Din Sociale Indgang Børn, Brønshøj, Husum og Vanløse
Din Sociale Indgang, Brønshøj, Husum og Vanløse er en af de fem enheder, som dækker Københavns Kommune. Vi er en velfungerende enhed med medarbejdere med socialfaglig, administrativ, psykologisk og pædagogisk uddannelsesbaggrund.
Vi bestræber os på et godt kollegialt samarbejde, og at det skal være rart at gå på arbejde, også selvom vi ofte har travlt og arbejder med mangeartede problemstillinger.
Vi vægter trivsel på arbejdspladsen højt, hvorfor der skabes rum til sociale stunder såsom mulighed for fælles morgenmad, fælles frokost, yoga, socialt samvær efter arbejde m.m.
Vi lægger vægt på faglig sparring i hverdagen og på, at man åbent kan drøfte, hvis man er i tvivl eller har brug for andres perspektiver på en sag. Vi lægger vægt på, at vi kender hinanden som kolleger til gavn for både trivslen og fagligheden.
For stillingen gælder, at du vil komme til at arbejde med familier, der har forskellige baggrunde og mange forskellige sociale udfordringer.
Om stillingen
Stillingens primære arbejdsopgave vil være at lave opfølgninger på tidligt forebyggende indsatser iværksat efter barnets lov § 30 og § 31. I den forbindelse skal du lave faglige vurderinger, som enten forlænger eller ophører indsatser. Du skal primært lave opfølgninger på baggrund af statusudtalelser fra udfører, men der kan også være behov for, at du kontakter familierne.
Du vil have tæt samarbejde med koordinater i vores interne Familiehus, samt være opsøgende på samarbejde med eksterne samarbejdspartnere.
Yderligere er der arbejdsopgaver ift. opfølgning på § 75 støtteperson, ansøgninger/opfølgninger på socialpædagogisk friplads, samt andre administrative opgaver, som understøtter børne- og ungerådgiverne i vores skoledistrikter.
Du vil være den eneste i huset, der sidder med netop denne opgave, men du vil være forankret i vores Styrket Modtagelse.
Hvem er du?
Det vigtigste er, at du kan se dig selv i rollen som børne- og ungerådgiver på myndighedsområdet, hvor du vil have en fast sagsstamme. Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt og har flair for struktur og overblik samt kan arbejde med flere sideløbende opgaver ad gangen. Vi søger en kollega, som er stærk skriftligt, og har lyst til en hverdag med primært administrative opgaver.
Vi lægger vægt på, at vores kommende kollega
- er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- har praktisk erfaring med myndighedsarbejde på børne- og ungeområdet, kendskab til lovgivningen
- har et skarpt blik for sagsførelse samt kan formulere sig klart og tydeligt både overfor borgerne, og i den skriftlige dokumentation
- er positiv, ansvarlig og fagligt engageret, med fokus på kerneopgaven
- er åben for at lære nyt og har lyst til at bidrage med egen viden
- har mod på at opsøge tværfaglige samarbejdspartnere, med udgangspunkt i familiens behov
- kan trives i en hverdag, hvor der ikke er meget borgerkontakt, og hvor opgaverne primært er af skriftlig karakter
- er nysgerrig og har lyst til at arbejde med komplekse problemstillinger hos udsatte børn og unge og deres familier
- er god til at bevare roen og overblikket
- er omstillingsparat, og indstillet på at arbejdsopgaverne kan ændre sig i forhold til, hvad der er behov for
- har kendskab til DUBU og ICS eller har interesse for at lære det
Vi kan tilbyde dig
- en spændende og alsidig hverdag med høj grad af indflydelse og ansvar
- fokus på faglighed, faglig sparring samt tværfagligt samarbejde
- dygtige kollegaer i en enhed med et stærkt kollegialt sammenhold, hvor vi spiller hinanden gode
- en gruppe, som har fokus på faglig og personlig udvikling, på trods af en travl hverdag
- fastlagte gruppemøder, personalemøder og sagsdrøftelser
- højt humør og høj arbejdsglæde i en enhed, som har et godt omdømme
- en god oplæring, og du vil blive tildelt en mentor
- mulighed for eksklusiv kantineordning med morgenmad, som tager socialt ansvar
- gratis parkering i området samt lettilgængelig offentlig transport
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til kvalifikationer og gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.
Stillingen er på fuld tid og med tiltrædelse fra 1. marts 2025 eller efter aftale.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Søren Hove på 26 14 60 97 eller socialfaglig koordinator Maria Brask på 51 73 25 39.
Søg via linket senest mandag den 17. februar 2025
Vi forventer at afholde samtaler snarest efter fristens udløb.
Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap.
Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra d. 1. januar 2025 består SOF af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed.
Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.