Bliv p-vagt på dag- eller aftenhold i Københavns Kommune
Ønsker du et arbejde, hvor fællesskabet er i højsædet? Vil du arbejde i den friske luft og samtidig sikre dine daglige 10.000 skridt?
Som P-vagt i Københavns Kommune er du en vigtig del af bybilledet og sørger dagligt for at udøve parkeringskontrol og dermed være med til at skabe plads i byens gader, på pladser, cykelstier og fortov.
Vil du arbejde på en levende og mangfoldig arbejdsplads, der sætter byens behov i centrum, og hvor ansvar, samarbejde og imødekommende dialog er i fokus, så har du nu muligheden for at blive vores nye kollega.
Jobbet indebærer, at du
- udøver parkeringskontrol og udsteder parkeringsafgifter til ulovligt parkerede køretøjer
- guider og hjælper trafikanter
- arbejder udendørs og kommer rundt i byen på cykel eller på gåben
- udfører andre opgaver fx åbning og lukning af Københavns kirkegårde
Vi tilbyder et positivt og humørfyldt arbejdsklima, hvor frihed under ansvar er et nøglebegreb. Du får en hverdag i en organisation i løbende forandring og bliver en del af et fællesskab med kolleger, der har højt humør og menneskeligt overskud. Da arbejdet foregår udendørs i al slags vejr både sommer og vinter, sørger vi selvfølgelig for fuld uniform inklusive både sko og støvler.
Om jobbet siger din kommende kollega Martin
"Som parkeringsvagt får du gode og hjælpsomme kolleger. Vores arbejdsplads er farverig og mangfoldig, og der er plads til alle. Du bliver en del af et team, hvor vi hver eneste dag går på arbejde for at gøre en forskel for København".
Hvem er du?
- Du er fordomsfri og god til at samarbejde i et mangfoldigt arbejdsmiljø
- Du fremstår rolig og imødekommende og kan holde hovedet koldt i pressede situationer
- Du er ansvarsbevidst og mødestabil
- Du er stedkendt i København. Det er en fordel, men ikke et krav, at du har kørekort til almindelig personbil (kategori B)
- Du skriver og taler et forståeligt dansk og har it-kompetencer på brugerniveau, så du er i stand til at bruge fx en smartphone
- Du behøver ikke tidligere at have arbejdet som parkeringsvagt, da du som ny medarbejder vil gennemgå vores interne uddannelsesforløb, og du vil blive tilknyttet en mentor, der vil hjælpe dig godt i gang med at finde tryghed i opgaveløsningen
Arbejdstid
Vi søger i denne omgang både dagvagter, hvor mødetiden er kl. 08:00-15:24, og aftenvagter, hvor mødetiden er kl. 14:30-21:54.
Vi har en arbejdsuge på gennemsnitligt 37 timer inkl. frokostpause. Vi har vagtplaner, der dækker alle ugens 7 dage hele året rundt. Derfor har du også mulighed for at byde ind på ledige vagter.
Der forekommer weekendvagter, og der kan forekomme nattevagter.
I ferieperioder og ved sygdom håber vi, at du er fleksibel og gerne tager et par ekstravagter.
Løn- og ansættelsesvilkår
Vi tilbyder attraktive ansættelsesforhold med løn i henhold til gældende overenskomst mellem FOA og KL:
Grundlønnen er p.t. 27.877,08 kr. pr. måned plus arbejdsgiverbetalt pension på 14,59% efter 5 måneders ansættelse i det offentlige.
Forskudttidstillæg på hverdage fra kl. 17.00 til kl. 6.00 på 32,49 kr. i timen.
Lørdagstillæg fra kl. 11.00 til kl. 17.00 på 38,58 kr. i timen.
Weekendtillæg/søn- og helligdagstillæg fra lørdag kl. 17.00 til mandag kl. 04.00 på 71,07 kr. i timen.
Evt. kvalifikationstillæg kan forhandles med den forhandlingsberettigede organisation afhængig af kvalifikationer.
I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffeattest og referencer.
Område for Parkering er en del af Bygge-, Parkerings- og Miljømyndighed under Teknik- og Miljøforvaltningen. Område for Parkering er førende inden for parkeringsvirksomhed og har fokus på kvalitet i arbejdet samtidig med, at vi ønsker at være en attraktiv arbejdsplads.
I Bygge-, Parkerings- og Miljømyndighed tager vi hensyn til byens behov og arbejder på at skabe en forudsigelig, sammenhængende og effektiv myndighedsbehandling. Vi er primært ansvarlige for myndighedsopgaver inden for byggeri, miljøbeskyttelse, parkering samt trafik og byliv, og vi stræber efter at sikre en fleksibel og imødekommende servicekultur overfor kommunens borgere og erhvervsliv.
Ansættelsesstart pr. 1. marts 2025.
Mere information
Hvis du ønsker yderlige oplysninger, er du velkommen til at ringe til opgavekoordinator Steffen S. Jensen på 22 28 60 71 mandag til fredag ml. kl. 10:00-14:00.
Søg via linket senest fredag den 13. december 2024
Vi forventer at afholde jobsamtaler i ugerne 2-4.
Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.