Arbejdsmiljøkonsulent til enheden HR og Ledelse i Teknik og Miljøforvaltningen

Søg jobbet

Andre arbejdsområder
Fuldtid
Fastansættelse

Er du erfaren inden for arbejdsmiljø, og vil du være med til at forme og drive arbejdsmiljøindsatser, som virker i praksis?

Vi søger en arbejdsmiljøkonsulent, der i tæt samarbejde med vores arbejdsmiljøorganisation er klar til at omsætte strategiske overvejelser til konkrete og effektive løsninger. Du bliver en nøgleperson i vores arbejdsmiljøorganisation, hvor du vil drive indsatser, sikre overholdelse af lovgivning og understøtte arbejdsmiljøarbejdet på tværs af forvaltningen.

Om stillingen
Du bliver en del af HR og Ledelse med reference til HR-chefen. Her får du 10 dygtige kolleger, der løser mange forskellige opgaver indenfor HR, ledelsesbetjening, organisationsudvikling, projekt- og procesledelse, forandringsledelse, intern kommunikation og ikke mindst understøttelse af MED- og arbejdsmiljøorganisationen.

Som arbejdsmiljøkonsulent får du ansvaret for understøttelsen af TMF´s arbejdsmiljøarbejde med lige dele rådgivning, udvikling og koordinering, og du vil komme til at bevæge dig ind og ud mellem strategiske og operationelle opgaver.

I hverdagen kommer du også til at arbejde tæt sammen forvaltningens arbejdsmiljøkoordinatorer, og du vil være ansvarlig for at udvikle og drive det netværk, der er mellem forvaltningens arbejdsmiljøkoordinatorer på tværs af TMF.

Dine primære opgaver vil være, at

  • Opbygge og drive indsatser for TMF’s arbejdsmiljøorganisation strategisk og organisatorisk, så sammenhængen mellem beslutninger på hoved MED-niveau og i det nære arbejdsmiljøarbejde er stærk, meningsfuld og effektiv.
  • Omsætte TMF´s vision for arbejdsmiljø til konkrete indsatser og oplevet effekt.
  • Udarbejde beslutningsoplæg til ledelsen og MED-organisationen om arbejdsmiljøforhold.
  • Være proaktiv i forhold til ny lovgivning og videreformidle dette ud til forvaltningen.
  • Være projektleder/tovholder på indsatser i forhold til trivselsundersøgelsen og dens opfølgning samt være sparringspartner på APV-indsatser og -målinger.
  • Øvrig ad hoc-opgaver

Om dig
Vi hører gerne fra dig uanset din uddannelsesbaggrund.

Et af vores krav er, at du har både teoretisk og praktisk erfaring med arbejdsmiljøarbejdet samt, at du er godt inde i arbejdsmiljølovgivningen.

Herudover lægger vi vægt på, at du

  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og formår at samarbejde og bidrage til at viden deles på tværs af organisationen.
  • Evner at skabe relationer og indgå naturligt i samarbejdsrelationer på tværs af organisationen og med eksterne samarbejdspartnere, du skaber tillid, lytter og indgår i dialog med dine kollegaer.
  • I din ansøgning bedes du give eksempler på, hvordan du har arbejdet med arbejdsmiljølovgivningen og implementeret processerne.
  • Erfaring fra kommune eller stat vil være et plus, så oplys også gerne dette i din ansøgning.

Om os
I enheden HR og Ledelse har vi valgt at organisere opgaveløsningen i tre arbejdsfællesskaber: ’Arbejdsgiver’, ’Organisationsudvikling’ og ’Arbejdsmiljø’.

Du bliver primært en del af arbejdsfællesskabet arbejdsmiljø, som p.t. består af fire engagerede kollegaer, men der vil også være opgaver med snitflader til de to øvrige arbejdsfællesskaber, da vi samarbejder på tværs af opgaver og faggrænser.

Vi er et ambitiøst team, som er under opbygning. Du bliver en del af en enhed, som prioriterer læring og kollegial sparring højt. Du vil få en god introduktion til opgaverne og en mentorordning i dine første måneder af din ansættelse.

Vi har et godt arbejdsmiljø, hvor der er fokus på trivsel og godt kollegaskab.
Der er god fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdet, og mulighed for hjemmearbejde.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Ansættelse efter aftale, eller den 1. november 2024.

Dit arbejdssted vil indtil videre være på Islands Brygge 37, 2300 København S.

For yderligere oplysninger om stillingen kan du kontakte enhedschef (HR-chef) Pernille Svenstrup på 2184 8246.

Sammen med din ansøgning og CV vil vi bede dig vedhæfte relevante eksamenspapirer, kompetencebeviser, diplomer.

Vi indhenter referencer som led i ansættelsesprocessen.

Søg via linket senest mandag den 9. september 2024
Ansættelsessamtaler gennemføres den 17. september 2024.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr. 

Du kan læse mere om Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune her: Teknik- og Miljøforvaltningen | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk)