Ambitiøs og engageret leder til Idrætsprojektet

Søg jobbet

Fuldtid
Fastansættelse

Vi søger en ambitiøs og engageret leder til Idrætsprojektet.

Idrætsprojektet – et tværfagligt og selvstyrende tilbud
Idrætsprojektet ligger i Center for Børn og Unge og er en del af Socialforvaltningen (SOF) i Københavns Kommune.

Idrætsprojektet er et tværfagligt og selvstyrende tilbud, hvor vi er ca. 100 fuldtidsansatte. Vi er primært pædagoger, lærere, socialrådgivere, kandidater i pædagogik, psykologi og idræt samt håndværkere, og vi udfører distribueret ledelse, som bl.a. betyder, at vi leder gennem tillid, og beslutninger bliver taget af dem, der er tættest på den opgave, der skal løses.

Idrætsprojektet består af syv selvstyrende trænerteams, som samarbejder med børn og unge om, at de brobygges og fastholdes i positive fællesskaber i skole, fritidsliv og fritidsjob. Trænerne har selv ansvaret for driftsledelsen, dvs. visitering, skemalægning, afløsning, ferieplanlægning, supervision m.m.

I Idrætsprojektet er der også et lederteam, der består af en leder, en souschef, fire afdelingsledere, en faglig koordinator og to projektledere. Den faglige koordinator står bl.a. for økonomi og data, og projektlederne står for investerings- og udviklingsprojekter.

Fælles for alle i Idrætsprojektet er, at vi brænder for at gøre en forskel for børn og unge i udsatte positioner. Alle arbejder ud fra Idrætsprojektets værdibaserede metode, som er det fælles faglige fundament, som alle Idrætsprojektets indsatser bygger på.

Idrætsprojektets målgruppe og indsatser
Idrætsprojektet samarbejder med børn og unge i alderen 3-18 år (23 år), som står i udsatte positioner. Børn og unge som er på vej ud af positive fællesskaber i familien, skolen og fritiden, eller som allerede står uden for de positive fællesskaber og som kan være udadreagerende, indadreagerende, kriminalitetstruede og/eller opleve psykiske vanskeligheder.

Vi tilbyder indsatser til enkelte børn og unge, hvor målet er at brobygge til, og fastholde dem i, positive fællesskaber, og til grupper af børn og unge, hvor målet er at opbygge og fastholde mangfoldige, inkluderende og sjove fællesskaber på skoler, institutioner og i lokalområder.

Vi arbejder for, at alle byens børn og unge er en del af positive fællesskaber med stærke og varige relationer, og at de oplever, at de er kompetente og betydningsfulde for andre i de fællesskaber, de indgår i.

Vi arbejder også for, at de har et godt selvværd og oplever, at de har styrke til at handle selv og skabe positive forandringer i deres eget liv, så de på sigt får en uddannelse, et job og et godt og selvstændigt liv.  

Vi er fleksible med sted og tid. Vi udfører matrikelløse socialpædagogiske indsatser og arbejder der, hvor børn, unge og deres familier bor, går i skole m.m., fordi det er her, de skal leve og bruge deres kompetencer, når de ikke længere har behov for at samarbejde med os. Vi starter med det samme, vi aflyser aldrig, og vi arbejder fra tidlig morgen til sen aften, dvs. vi står til rådighed fra kl. 6-22 alle hverdage.

Vi lægger vægt på, at du som leder

  • Har erfaring med at lede dedikerede og fagligt stærke medarbejdere og evt. ledere i en politisk styret organisation. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at lede selvstyrende teams og bedrive distribueret ledelse, som understøtter autonomi, forbundethed og mestring.
  • Kan sætte retning og skabe følgeskab og sammenhængskraft, så alle er motiverede for at yde deres bedste og forpligte sig på Idrætsprojektets formål.
  • Kan drive strategiske forandringsprocesser, hvor strategier, mål, lovgivning og viden skal omsættes til konkrete handlinger i praksis. Herunder bl.a. at omsætte SOFs omstillingsplan ”En plads i Fællesskabet” til udvikling af eksisterende og nye indsatser.
  • Kan understøtte en sikker drift i Idrætsprojektet, så vi fastholder et godt og trygt arbejdsmiljø samt en høj faglig kvalitet i indsatserne. Det vil sige, at du er struktureret og god til at organisere samt har kompetencer til at sikre god økonomistyring, løbende evaluering og justering af indsatserne, og derved er bindeled mellem den overordnede strategi og den daglige drift.
  • Kan opbygge relationer, netværk og stærke samarbejder på tværs af forvaltninger, borgercentre, skoler og institutioner samt til civilsamfundet. I den forbindelse at du kan skabe ligeværdige og tillidsfulde samarbejdsrelationer, hvor der er en åben dialog med ledere og medarbejdere.
  • Har viden om, og erfaring med, at arbejde på børne- og ungeområdet særligt inden for social- og specialområdet og kan videreføre og udvikle det nyskabende socialpædagogiske arbejde, som Idrætsprojektet har udviklet i tæt samarbejde med børn, unge og trænere.
  • Har stærke kompetencer i skriftlig og mundtlig formidling af komplekse problemstillinger til både politikere, ansatte og borgere.
  • Kan trives i en hverdag, hvor du skal være særdeles fleksibel i forhold til at håndtere akutte ad hoc-opgaver og justere i dit planlagte program for dagen, så du kan understøtte en sikker drift.

Dine opgaver vil bestå i

  • Ledelse af souschefen, afdelingslederne, den faglige koordinator og projektlederne.
  • Varetage økonomistyring, ledelse af afdelingslederne og understøttelse af en sikker drift.
  • Lede og videreudvikle et stærk selvstyrende tilbud i samarbejde med resten af ledelsesteamet, fx understøtte udvikling i de enkelte teams og videndeling på tværs fx ift. faglighed og drift.
  • Sætte retning for og drive investerings- og udviklingsprojekter fx ift. kvalificering af eksisterende indsatser og udvikling af nye indsatser.
  • Faglig sparring med afdelingslederne og trænerne – både i dagligdagen og i længere individuelle opkvalificerende forløb.
  • Understøttelse og sparring med ledelseskolleger om personale, økonomi, samarbejdspartnere m.m.
  • Håndtering af kriser og utilsigtede hændelser – debriefing med ledere og trænere og sikre dokumentation i forbindelse med både større og mindre hændelser.
  • Servicering og koordinering af service til ledelsen i forvaltningen - myndighed, direktion, Socialudvalget m.m. 
  • Skriftlige og mundtlige kommunikationsopgaver både internt og eksternt.
  • Som leder er du sammen med resten af ledelsesteamet bagstopper i driften. Det betyder, at der er en forventning om tilgængelighed på skæve tidspunkter, hvor opgaverne kan være alt fra koordinering, underretninger og sparring med trænere og i ledelsesteamet.

Vi kan tilbyde

  • Et stort hold af meget engagerede og kompetente trænere, der arbejder i selvstyrende teams.
  • En ledergruppe, hvor engagement, faglighed og en god humoristisk tone er i centrum.
  • Mulighed for at gøre en tydelig forskel for alle børn, unge og deres familier i Idrætsprojektet.
  • Mulighed for at samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere og løbende at være med til at kvalificere Idrætsprojektets indsatser og udvikle nye.

Løn og ansættelsesforhold
Vi søger en leder til en fast stilling. Opstart 1. marts 2025.

Ansættelse og løn efter gældende overenskomst og principperne i Ny Løn. 

Se mere om Idrætsprojektet på www.idrætsprojektet.kk.dk eller på https://www.facebook.com/Idraetsprojektet/.

Mere information
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte områdechef Jesper Blådal-Hansen på 33 17 28 10.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Søg via linket senest søndag den 10. januar 2025
Første samtale vil blive afholdt den 17. januar 2025, og anden samtale vil blive afholdt den 24. januar.