Akademisk medarbejder til faglig formidling i afdelingen Strategisk Indkøb og Mad i Børne- og Ungdomsforvaltningen

Søg jobbet

It og kommunikation
Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Hvis du er passioneret omkring at skabe indhold, der effektivt formidler vigtige budskaber, og ønsker at spille en central rolle i at styre kommunikationen i vores afdeling, så er du måske vores nye akademiske medarbejder.

Afdelingen Strategisk Indkøb og Mad er et dynamisk team, der arbejder med en bred vifte af opgaver. Vi har det tværkommunale ansvar for offentlige fødevareindkøb og udbud i Københavns Kommune med særligt fokus på at fremme bæredygtighed og styrke fødevaresystemer, herunder deltagelse i diverse EU-projekter, som giver gode muligheder for at arbejde innovativt med fødevareindkøb. Derudover varetager vi madområdet i Børne- og Ungeforvaltningen (BUF), som dækker daginstitutioner og madskoler i hele BUF samt det strategiske arbejde med at sikre en høj compliance på tværs af alle BUF’s enheder.

Dine opgaver og ansvarsområder

  • Strategisk formidling og tekstproduktion
    Du vil være ansvarlig for at idéudvikle, skrive og publicere indhold til både eksterne og interne kanaler, herunder hjemmesider, nyhedsmedier og sociale medier (særligt LinkedIn). Dette omfatter produktionen af artikler, rapporter, vejledninger, små film og visuelt indhold. Alt efter opgaven, vil du koordinere indsatsen med forskellige eksterne samarbejdspartnere på vegne af afdelingen for at sikre kvaliteten af indhold og sørge for at opgaven bliver fulgt til dørs.
  • Visuel formidling
    Udvikling af visuelle materialer, såsom PowerPoints, foldere, flyers, vejledninger og layout til forskellige kommunikationsformål. Desuden vil du stå for simpel redigering af billeder og videoer samt fungere som fotograf til diverse events og arrangementer. Herudover vil du sammen med eksterne samarbejdspartnere være med til at producere små film og andet visuelt indhold, der formidler vores strategiske budskaber på en engagerende måde, herunder valg af locations, indhentning af samtykkeerklæringer, udvikling af speak, m.m.
  • Projektbeskrivelser og Rapportering
    Du vil udarbejde dokumenter, projektbeskrivelser og diverse rapporter, der understøtter vores deltagelse i EU-projekter, og sikre, at kommunikationen er i tråd med vores overordnede mål. Herudover vil du assistere i udarbejdelsen af ledelsesrapportering, hvor fokus vil være på velstrukturerede rapporter, der giver ledelsen indsigt i afdelingens fremdrift og resultater særligt i forhold til strategisk indkøbs compliance.
  • SoMe Content Management
    Du vil udvikle og implementere SoMe-strategier, producere indhold til LinkedIn og andre kanaler, og sikre, at vores tilstedeværelse på sociale medier deler viden, skaber engagement og synlighed.
  • Webredaktør
    Som ansvarlig webredaktør for vores hjemmeside, vil du opdatere og vedligeholde hjemmesiden samt analysere besøgsdata via SiteImprove. Du vil samarbejde med teamet for at sikre hjemmesidens indhold og udvikling.
  • Nyhedsbreve
    Du vil i tæt samarbejde med kolleger om indhold, sørge for at udsende nyhedsbreve via Ubivox for madområdet i BUF.
  • Kontoradministration
    Betjening af kontorets diverse kontorpostkasser, herunder prioritering og håndtering af indgående kommunikation.

Om dig
Det er en fordel med erfaring i intern og ekstern kommunikation inden for fødevarer og indkøbscompliance, herunder rapport- og artikelskrivning, visuel kommunikation, webredaktion og SoMe. Vi forestiller os, at du:

  • er en god formidler, der kan analysere en kommunikationssituation, være strategisk og lægge en plan derefter
  • er god til dansk og engelsk, og har en skarp og kreativ pen
  • har en god digital forståelse og er fortrolig med at skabe og redigere indhold til både SoMe samt hjemmesider
  • har et godt overblik, er struktureret og kan følge opgaver til dørs
  • er opsøgende, imødekommende og ser muligheder frem for begrænsninger
  • har et højt drive, stort engagement, er fleksibel, tager initiativ og kan arbejde selvstændigt, samtidig med at du er en teamspiller, der tag ansvar for egne områder

Om teamet
I vores team er der ikke langt fra idé til handling, og vi bestræber os hele tiden på at blive bedre til det, vi arbejder med. Du bliver en del af et engageret team, hvor dine bidrag og ideer gør en reel forskel, din mening betyder noget og hvor dine kolleger altid er klar til at støtte dig.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst og aftales efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Tiltrædelse snarest muligt.

Er du blevet nysgerrig?
Hvis du har lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder for afdeling Strategisk Indkøb og Mad på 2363 6229.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og evt. uddannelsesbevis.

Søg via linket senest torsdag den 19. september 2024
Vi holder samtaler i uge 39.

Om Børne- og Ungdomsforvaltningen
Børne- og Ungdomsforvaltningen har til opgave at sikre folkeskoleuddannelse og dagpasningstilbud til alle Københavns børn- og unge. Vi har et årligt budget på ca. 12 mia. kr. Med omkring 18.000 ansatte er vi Danmarks største forvaltning.