Afdelingsleder til CAS 3 på Amagerfælledvej
Er du en erfaren afdelingsleder, og kan du skabe følgeskab i en afdeling, der er rig på nye ideer og engagement?
Kan du omsætte visioner til en velfungerende hverdag med sikker drift?
Som afdelingsleder på CAS 3 får du ansvaret for at sikre de bedste rammer for dine medarbejdere, så de kan yde optimal støtte til borgerne.
Et stort hus med mange gode kræfter
Vi er et botilbud for voksne med autismediagnoser og udviklingshæmning. På CAS 3 er vi til for at skabe en tryg og genkendelig hverdag for vores beboere.
Vi tilbyder et livligt arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet og stor tillid. Vi arbejder med udgangspunkt i et forpligtende arbejdsfællesskab, hvor stærk faglighed går hånd i hånd med trivsel og et godt arbejdsmiljø.
Som afdelingsleder i CAS 3 bliver du en del af et botilbud med 31 boliger til voksne med varig nedsat funktionsevne. Du og din afdelingslederkollega og ca. 60 dygtige og engagerede medarbejdere arbejder hver dag for at skabe en tryg og indholdsrig hverdag med udgangspunkt i borgernes ønsker for et godt liv og et godt samarbejde med de pårørende.
Vi bestræber os på at give borgerne gode oplevelser i dagligdagen ud fra deres interesser og funktionsniveau. Det kan fx være en tur på Amager Fælled, en indkøbstur i det lokale supermarked eller et arrangement i vores café Solsikken - læs mere om Café Solsikken her.
Arbejdet på CAS 3 bygger på stor specialviden om vores målgruppe. Borgerne har brug for, at vi er tålmodige, nysgerrige, kreative og rummelige. Her fortæller en medarbejder fra Amagerfælledvej, Janus, om sit arbejde: Klik her og se en video med Janus, der fortæller om arbejdet som pædagog på Amagerfælledvej (Amagerfælledvej - Video.kk.dk.
Skab følgeskab og styrk fællesskabet
Du står i spidsen for at sikre, at dit team har alt, hvad de behøver for at levere den bedst mulige hjælp til borgerne. Dine ansvarsområder omfatter:
- Personaleledelse, hvor du skaber et stærkt team med de rette kompetencer. Vi vægter et arbejdsmiljø baseret på samarbejde, etik og gensidig respekt. Med din åbenhed og tillidsfulde ledelse tør du tage fat, når noget skal adresseres.
- Faglig ledelse, hvor du inspirerer gennem sparring, feedback og en stærk kobling mellem teori og praksis. Du inviterer dine medarbejdere til at tænke kreativt og finde nye løsninger sammen – og du har blik for at omsætte faglige visioner til konkrete løsninger, som kan fungere i en travl hverdag.
- Driftsledelse, hvor du holder styr på økonomi, lovkrav og faglige standarder. Du har fokus på at skabe rammerne for et meningsfuldt liv for beboerne – hver dag.
Kort sagt: Du er både inspirator, problemløser og garant for høj kvalitet.
Som en del af dit lederteam vil du være med til at sikre retning og skabe holdbare, helhedsorienterede og tværgående løsninger. Du får et tæt samarbejde med din tilbudsleder og afdelingslederkolleger, hvor I støtter og dækker ind for hinanden i hverdagen.
Vores administrative koordinator hjælper dig i at få arbejdsplaner og andre administrative opgaver til at gå op i en højere enhed, ligesom du bliver understøttet omkring de sundhedsfaglige opgaver.
CAS 3 deler hus med CAS 2 og CAS 1. Derfor bliver der også et tæt samarbejde og fællesskab med tilbudsleder og afdelingsledere på CAS 1 og 2.
CAS 3 er den del af ’Området for Autisme’ i Center for Længerevarende Boformer, som består af i alt 33 tilbud inden for det specialiserede socialområde i Københavns Kommune.
Hvem er du?
Vi søger en erfaren leder, og din uddannelsesbaggrund kan være pædagog, sundhedsfaglig eller en lignende faglig profil.
Erfaring eller viden inden for autismespektret og arbejde med borgere med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse vil være en fordel – gerne med erfaring fra døgnområdet.
For at få succes i jobbet er det vigtigt med en struktureret og systematisk tilgang til opgaveløsning kombineret med stærke relationelle kompetencer. Og så ser vi gerne, at du kan se dig selv i følgende:
- Du har et naturligt overblik, der gør dig i stand til at prioritere opgaver og handle velovervejet i travle situationer.
- Du sætter tydelige og veldefinerede rammer for dig selv og dine medarbejdere for at skabe tryghed og forudsigelighed i hverdagen.
- Din sans for struktur og systematik vil være afgørende for at sikre både effektivitet og trivsel i afdelingen.
- Du er god til at planlægge, uddelegere og skabe følgeskab omkring opgaver og søger altid gode dialoger om den bedst mulige måde at løse opgaven på.
Du tænker helhedsorienteret og vil samarbejde på tværs af faggrupper. Hvis du har erfaring med at opbygge og vedligeholde gode relationer til pårørende og eksterne samarbejdspartnere, vil det være et stort plus.
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Vi ønsker tiltrædelse pr. 1. april 2025.
Vi indhenter referencer samt straffeattest i forbindelse med ansættelse.
Mere information
Yderligere oplysninger om stillingen fås hos konstitueret botilbudsleder Admir Muric på 21 58 03 71.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning samt CV.
Søg via linket senest onsdag den 19. februar 2025
Vi holder 1. samtaler den 21. januar og 2. samtaler den 26. januar. I forbindelse med ansættelsessamtalerne bruger vi præferencetest og case-opgave.