Afdelingsleder til bo- og dagtilbuddet Lynghuset

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Kan du skabe følgeskab, og vil du være med til at skabe et stærkt fagligt fællesskab på Lynghuset? 

Vi er midt i en god udvikling og leder efter dig, der ønsker at fortsætte det gode arbejde med at kvalificere og implementere både den sundhedsfaglige og socialfaglige handleplan. Derudover har vi i den seneste tid både haft fokus på de driftsmæssige og tværfaglige opgaver.

Et botilbud med plads til mange aktiviteter og gode oplevelser
Lynghuset er et botilbud for 29 skønne mennesker med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser. For os er det centralt at være med til at skabe et meningsfuldt og givende liv sammen med beboerne, så de hver dag får den stimuli og fysiske aktivitet, som de har behov for.

I Lynghuset nyder både vi og beboerne godt af vores mange faciliteter, som giver mulighed for mange typer aktiviteter og gode oplevelser. Vi har bl.a. et lækkert snoezelrum, sansevogne, sansestol, massagestol og adgang til fysioterapi. Udendørs har vi et orangeri og et hyggeligt gårdmiljø med bl.a. bålplads, som vi ofte bruger til hyggelige fællesarrangementer. Derudover har vi alle nødvendige hjælpemidler såsom loftlift, badebåre, lejringspuder og vend-let-systemer.

Hos os går høj faglighed hånd i hånd med omsorg og pleje
Vi planlægger vores pædagogiske og sundhedsfaglige arbejde ud fra en tværfaglig tilgang og ift. den enkelte beboerne ønsker, ressourcer og behov. Der er ansat en sygeplejerske på tilbuddet, som giver løbende sparring.

Alle vores beboerne har brug for omfattende pædagogisk og praktisk støtte, omsorg samt sundhedsmæssig pleje og behandling for at kunne leve et godt liv på deres præmisser. De fleste af vores beboere har svært ved at udtrykke sig verbalt og skal have hjælp til at blive forstået ud fra nonverbale teknikker.

Beboerne på Lynghuset har brug for ro, struktur og stabilitet i en genkendelig hverdag, og sammen med dine kollegaer skaber du trygge rammer med øje for den enkelte borgers behov.

Dine opgaver 
Som afdelingsleder hos os får du mulighed for at arbejde indenfor med personaleledelse, faglig ledelse, driftsledelse og strategisk ledelse: 

  • Som personaleleder er du med til at sætte holdet og sikre, at de rette kompetencer er til stede i medarbejdergruppen. Derudover forventer vi, at du har fokus på at skabe et godt arbejdsmiljø præget af samarbejde, etik, ordentlighed og respekt. Du går foran ift. at skabe en åben og tillidsfuld samarbejdskultur, hvor der er tryghed til at italesætte og udfordre, hvis man oplever tegn på forråelse hos sig selv eller andre. 
  • Som faglig leder skal du tilbyde relevant sparring og feedback til medarbejderne og give plads til, at I sammen finder nye løsninger. Derudover skal du være bannerfører for en faglig kultur, som kobler teori med praksis. 
  • Som driftsleder sikrer du, at vi lever op til de lovmæssige og faglige krav, du har økonomisk overblik, og du har fokus på, at vi lykkes i det daglige med at skabe rammen om gode, meningsfulde liv for beboerne. 

Den strategiske ledelse foregår i lederteamet, hvor vi sammen sikrer retning og skaber holdbare, helhedsorienterede og tværgående løsninger. 

Dine kvalifikationer 
Du er dygtig til at opnå følgeskab, sætte retningen og motivere medarbejdere til at løfte kerneopgaven på ambitiøs vis med både medarbejdernes og beboernes trivsel for øje. 

Om dig

  • Du har ledererfaring og gerne fra en tilsvarende målgruppe. 
  • Det er en fordel, at du har en socialfaglig eller sundhedsfaglig baggrund – men du kan også have en anden uddannelsesmæssig baggrund, hvor du har fået solid erfaring fra døgn- og specialområdet.  
  • Kan integrere de sundhedsfaglige og socialfaglige indsatser og lede medarbejdere, der arbejder tværfagligt. 
  • Er en positiv, anerkendende og synlig leder i hverdagen, og du trives med at være blandt medarbejderne og give direkte faglig sparring. 
  • Har du allerede en lederuddannelse, er det en fordel, og ellers tilbyder vi dig en lederuddannelse. 

Vi gør vores bedste for at skabe trivsel og livskvalitet i hverdagen 
I Lynghuset ser vi det som vores fornemmeste opgave at skabe en hverdag for beboerne præget af trivsel og livskvalitet, og vi har fokus på at skabe gode rammer for selvstændighed, individuel udvikling, kvalitet og nærhed. 

En arbejdsplads med muligheder og opbakning  
Du bliver ansat i Center for Omsorg og Specialpædagogik (COS), hvor du vil blive understøttet af dygtige fagkonsulenter indenfor bl.a. det socialfaglige, psykomotoriske, neuropædagogiske og velfærdsteknologiske felt. 

Du vil også blive supporteret af COS’ social- og sundhedsfaglige konsulenter og partnere indenfor økonomi og HR. 

Lynghuset har ansat en sundhedsfaglig og socialfaglig koordinator, der er tværgående for hele botilbuddet. Derudover er der ansat en vagtplanlægger på hver etage, der understøtter de tre afdelingsledere indenfor vagtplaner, tastning af løn og tilrettelæggelse af ferier m.m. 

Derudover tilbyder vi 

  • et grundigt onboardingprogram 
  • gode udviklingsmuligheder 
  • at blive en del af et større afdelingsledernetværk i COS med mulighed for ledelsesmæssig sparring og inspiration på tværs  
  • sparring og godt kollegaskab fra dine lederkolleger 

Lokalområdet
Lynghuset ligger på Provstevej, 2400 København Nordvest. Det er en livlig bydel med mange mennesker på gaderne og caféer og butikker fx en café som bliver drevet af et andet tilbud for udviklingshæmmede. TV Glad ligger tæt på. Nørrebro Station er inden for gåafstand.

Løn og arbejdstid 
Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse den 1. oktober.

Løn efter lederoverenskomst eller svarende hertil. 

Vi indhenter straffeattest og referencer i forbindelse med ansættelsesprocessen. 

Mere information 
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Tina Susanne Nielsen på 2012 8649 (undtagen den 25. og 26. juli).

Du bliver ansat i Københavns Kommune, og dit arbejdssted er indtil videre Lynghuset. Læs mere om Lynghuset her: Lynghuset | Handicap (kk.dk) 

Søg via linket senest onsdag den 31. juli 2024
Der afholdes samtaler i starten af august, hvor der også vil være case og personlighedstest i forbindelse med 2. samtale.

Om Borgercenter Handicap (BCH)
Borgercenter Handicaps kerneopgave er at understøtte og skabe forudsætninger for, at københavnere med handicap kan udfolde deres potentiale for livskvalitet og mestring af eget liv. Som medarbejder i Borgercenter Handicap bliver du en del af et udviklende og stærkt fagligt fællesskab, hvor vi står sammen om at gøre en forskel for andre. Læs mere om os på Handicap | Socialjob (kk.dk)