Afdelingsleder med erfaring inden for det socialfaglige felt til BBU Valby-Vesterbro-Kgs. Enghave - Børneliv

Søg jobbet

Ledelse
Fuldtid
Fastansættelse

Kan du inspirere og lede på det sociale område, og trives du med at sætte retning både fagligt, strategisk og driftsmæssigt? Kan du fremme forandring og udvikling, så vi sammen kan give socialt udsatte børn, unge og deres familier de bedst mulige indsatser – med kreative, tværfaglige og helhedsorienterede tilgange? Så er du måske vores nye kollega.

Da vores afdelingsleder for afdelingen Børneliv går på pension, søger vi en ny afdelingsleder til Valby, Vesterbro og Kgs. Enghave (VVK).

Hos os får du et stort medansvar for driften og udviklingen af vores socialfaglige indsats. Med ansvar følger forpligtelser.  Du skal turde og have mod på at lede. Du skal handle, når det forventes – altså i situationer, hvor det vurderes nødvendigt og påkrævet og særligt nu, hvor du sammen med resten af lederteamet får mulighed for at lede Børneliv som en del af en større omorganisering på det samlede børneområde i Socialforvaltningen i København.

Om lederjobbet, opgaven og dig
Som afdelingsleder i Børneliv bliver du en del af en større ledergruppe bestående af en områdechef, fem afdelingsledere, 11 teamledere og fire koordinatorer. I ledelsen respekterer vi hinandens ledelsesrum, samtidig med, at vi støtter og hjælper hinanden i det daglige.

Du vil som afdelingsleder have personaleansvar for vores netværkskonsulenter, daginstitutionssocialrådgiverne, medarbejderne i vores indsats ’En god familiestart’, samt afdelingens teamleder og koordinator.

Som afdelingsleder i Børneliv er det særligt vigtigt, at du brænder for arbejdet med gravide og yngre børn, og at du vil sætte dig i spidsen for at udvikle vores arbejde med målgruppen. Det er en fordel, at du har faglig erfaring med målgruppen. Det er samtidig vigtigt, at du har et ønske om at sikre den ledelsesmæssige understøttelse og faglige kurs i sagsforløbene, så de børn og deres familier vi samarbejder med oplever at blive mødt tilfredsstillende, effektivt og med høj kvalitet, fagligt såvel som retssikkerhedsmæssigt.

Vi samarbejder tværfagligt mellem myndighedsgrupperne og foranstaltning – både lokalt og på tværs af byen. Det er derfor vigtigt, at du har gode samarbejdsevner og kan kommunikere på flere niveauer både opad, nedad og på tværs af organisationen.

Din dagligdag vil bestå i at

  • lede afdelingens ledelsesteam og i fællesskab med koordinator sætte en retning for afdelingen
  • sikre stabil drift i afdelingen med fokus på kvalitet i det socialfaglige arbejde og at skabe progression for børn og familier, samtidigt med et skarpt fokus på overholdelse af lovgivningen, borgernes retssikkerhed samt rettidighed i sagsbehandlingen
  • sikre en nærværende personaleledelse i afdelingen – både individuelt og på teamniveau med fokus på medarbejdernes trivsel, arbejdsmiljø og faglige udvikling
  • bidrage til at skabe en økonomi i balance og gennemføre eventuelle nødvendige prioriteringer, så vi skaber den størst mulige forskel for borgerne med de midler, som vi har til rådighed

Udover erfaring fra det socialfaglige felt og gerne erfaring fra børne- og ungeområdet, forestiller vi os, at du

  • har god forståelse for at være leder i en politisk styret organisation og tager ansvar for prioriteringen indenfor rammen af lovgivning, socialfaglighed og økonomi
  • formår at kunne bidrage konstruktivt til løsninger på tværs af VVK, der sikrer, at vi omsætter politiske beslutninger og Socialforvaltningens strategier
  • byder ind med forslag til sagsnær udvikling samt driften i afdelingen og kan gennemføre forandringer med åbenhed, inddragelse og gennemsigtighed

Om Børneliv
Børneliv har ansvaret for arbejdet med de 0-7-årige og deres familier, som er i målgruppen for støtte efter Barnets Lov. Fokus er en tidlig og forebyggende indsats, både hvad angår alder og problemudvikling.

I Børneliv er der tilknyttet 11 børne- og ungerådgivere, som laver afdækninger og børnefaglige undersøgelser, iværksætter støtte og følger op på denne i samarbejde med vores udfører. Derudover er der til afdelingen tilknyttet en række tidlige forebyggende indsatser som vores dagsinstitutionsrådgivere og indsatsen ’En god familiestart’. Endelig er vores tre netværkskonsulenter også placeret i Børneliv.

Du bliver en del af Børneliv, en afdeling præget af engagerede medarbejdere med høj faglighed og et stærkt sammenhold, hvilket skaber et godt grundlag for, at afdelingen i januar 2025 tager imod to nye børne- og ungerådgivere med autismespeciale og en netværkskonsulent i forbindelse med den omorganisering, som vi lige nu er en del af. Du vil derfor blive en del af en organisation, hvor vi løser opgaverne i fællesskab, samtidigt med at der er plads til at den enkelte kan bidrage med gode ideer og initiativer.

Socialforvaltningen en afdeling i udvikling
Fra den 1. januar 2025 bliver vi en del af det nye center ’Din Sociale Indgang’ og vil i VVK være 225 ansatte fordelt på fem afdelinger.

Vi er i gang med at implementere en større omorganisering, Ét SOF, der betyder, at du vil blive en del af Din Sociale Indgang. Her samles de borgerrettede indgange og lavtærskeltilbud med myndighedsenheder, så Københavns borgere har ét sted, hvor de kan henvende sig for at få hjælp.

Børneliv har i den forbindelse en central rolle for, at vi i VVK kan lykkes med Ét SOF, da afdelingen arbejder med de mindste børn og derfor kan støtte familierne tidligt og gribe vanskelighederne i opsvinget.

Vi synes derfor, at vi tilbyder et virkeligt spændende job med mulighed for at sætte retning for den videre udvikling i Børneliv og realiseringen af målene med Ét SOF.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation og efter principperne for Ny Løn.

Ansættelsen er uden højeste arbejdstid, men med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer pr. uge med lang torsdag (til kl. 18.15) og en kort fredag (til kl. 13.15).

Stillingen ønskes besat fra den 1. marts 2025. 

I forbindelse med ansættelsen vil der blive indhentet børne- og straffeattest, og som led i rekrutteringen vil vi desuden indhente udvidede referencer på tidligere ansættelser.

Mere information
Ønsker du at vide mere om stillingen, er du er velkommen til at kontakte områdechef David Nielsen på 21 64 41 46.

Søg via linket senest søndag den 12. januar 2025
Vi forventer at holde 1. samtale onsdag den 15. januar 2025 og 2. samtale i uge 4, hvor der vil være en caseopgave. Forud for 2. samtale vil der blive gennemført personlighedstest og kognitivtest.

Om Socialforvaltningen i Københavns Kommune
Socialforvaltningen i Københavns Kommune arbejder for at støtte udsatte borgere og familier samt borgere med handicap i at leve gode og selvstændige liv. Vi tilbyder sociale indsatser på tværs af aldersgrupper og målgrupper – fra børn og unge med behov for støtte til voksne med sociale udfordringer eller handicap.

Vi har klare faglige ambitioner om at hjælpe borgere frem mod øget trivsel og livsmestring. Dette sker gennem forebyggelse, behandling og specialiserede tilbud, der tilpasses den enkeltes behov. Fra d. 1. januar 2025 består SOF af seks driftscentre, fire administrative centre og et ledelsessekretariat, der arbejder tæt sammen om at sikre helhedsorienterede løsninger og høj faglighed.

Med en stærk tværfaglig tilgang og fokus på udvikling hjælper vi borgere med at møde hverdagens udfordringer og skabe nye muligheder.