Afdelingschef til Ydelsesservice København
Jobcenter København – Ydelsesservice søger en ambitiøs afdelingschef med fokus på driftsstyring, høj faglighed og godt samarbejde. Du skal have gennemslagskraft og fortrinlige lederegenskaber.
Ydelsesservice København har ansvaret for tildeling af, opfølgning på og kontrol af ydelser inden for sygedagpengeloven, lov om aktiv beskæftigelsesindsats og lov om aktiv socialpolitik m.m.
Vi har travlt og har derfor stor fokus på driftsstyring kombineret med høj juridisk kvalitet og god service. Vi har også stort fokus på effektivisering af arbejdsgange og brug af robotter i sagsbehandlingen. Der er ansat 270 medarbejdere i 10 afdelinger.
I afdelingen Enkeltydelser 81, 83 og 85 laves sagsbehandling og udbetaling af økonomiske tilskud efter aktivloven til rimeligt begrundede enkeltudgifter og midlertidige huslejeudgifter, til udøvelse af samvær med børn og hjælp til flytteudgifter.
I afdelingen er der p.t. 18 medarbejdere. Som led i en kommende omorganisering i Ydelsesservice vil afdelingen få tilført et mindre antal opgaver og medarbejdere.
Som afdelingschef får du ansvaret for
- at opgaverne varetages effektivt i en høj kvalitet
- en fortrinlig telefonisk og skriftlig service over for borgere
- en imødekommende dialog med mange samarbejdspartnere
- et velfungerende arbejdsmiljø
- at sikre og udvikle afdelingens faglighed
- at motivere afdelingens medarbejdere
Afdelingens opgaver er tæt forbundet med den øvrige opgavevaretagelse i Ydelsesservice, hvor ti afdelingschefer sammen med centerchefen arbejder for at sikre en høj faglig kvalitet, ensartet service, sikker drift og høj trivsel på tværs i Ydelsesservice.
Vi forventer derfor, at du bidrager til faglig og driftsmæssig udvikling af hele Ydelsesservice og arbejder for, at Ydelsesservice er en attraktiv arbejdsplads med fokus på kerneopgaven.
Vi lægger vægt på følgende faglige og personlige kompetencer
Vi håber, at du
- er en dygtig og resultatorienteret personaleleder med fokus på driftsstyring
- er optaget af at sikre løbende udvikling og optimering af sagsbehandlingen
- har kendskab til ydelseslovgivningen, gerne kapitel 10 i Aktivloven
- kan opstille tydelige rammer for kvalitetsbevidste og effektive medarbejdere, så de trives i en travl hverdag
- er handlekraftig, effektiv og har en stor arbejdskapacitet
- har fortrinlige samarbejdsevner og gennemslagskraft
- har lyst og evne til at arbejde i en politisk styret organisation
- har eller er i gang med en relevant lederuddannelse, så du kan arbejde både fagligt, strategisk og operationelt
Løn- og ansættelsesforhold
Du ansættes efter gældende overenskomst mellem Københavns Kommune og relevant faglig organisation. Lønnen er indenfor rammerne af lokal løndannelse.
Stillingen er med tiltrædelse 1. juni 2025.
Arbejdsstedet er Krumtappen 4, 2500 Valby.
Mere information
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte centerchef Dorthe Vang Kristensen på 26 13 00 53.
Vedlæg venligst CV og relevante beviser.
Søg via linket senest tirsdag den 15. april 2025
Vi forventer at afholde 1. samtale den 23. april 2025 og 2. samtale den 28. april 2025. Der vil være test ved Genitor den 25. april 2025, hvis du går videre til 2. samtale.
Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.
Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her