Administrative sagsbehandlere til Ydelsesservice København

Søg jobbet

Sagsbehandling
Fuldtid
Fastansættelse

Vi søger to nye kollegaer til afdelingen for Særlige ydelser, Refusion og Kontrol.

I afdelingen for Særlige ydelser, Refusion og Kontrol håndterer vi udbetaling af ressourceforløbsydelse, ledighedsydelse, fleksløntilskud, refusion til arbejdsgivere og kontrolområdet. Afdelingen er inddelt i flere mindre teams.

Det er i teamet, som håndterer kontrolområdet (kontrol-teamet) vi søger to nye kollegaer, da to af vores meget dygtige kolleger har valgt at gå på pension.

Vi er 30 medarbejdere i afdelingen, hvor arbejdsglæde, produktion, høj faglighed og juridisk korrekthed vægter højt.

Indhold i stillingen
Vi arbejder i vores kontrolteam opgaveopdelt, og de to ledige stillinger, er primært på de opgaver, der handler om formue efter reglerne i Lov om aktiv socialpolitik.

Dine opgaver vil derfor bl.a. være

  • Partshøre og træffe afgørelser i sager om formue, herunder; forbrugt formue og krav om tilbagebetaling og formue, der fortsat er i behold og afgørelse om ophør af hjælp
  • Behandle klagesager
  • Politianmeldelser
  • Møde i retten
  • Telefonisk råd og vejledning til borgerne
  • Medvirke til at optimere og udarbejde arbejdsgange

Dine faglige og personlige kompetencer

  • Erfaring fra lignende stilling ønskes, men er ikke et krav
  • Kendskab til KY, Fasit m.v.
  • Relevant uddannelsesmæssig baggrund, fx professionsbachelor, kommunom eller lignende
  • Gode samarbejdsevner
  • At du selvstændigt kan tolke og arbejde ud fra gældende lovgivning på området
  • Gode kommunikationsevner, både mundtligt og skriftligt
  • At du kan tilrettelægge og arbejde struktureret, så opgaverne altid nås inden for deadline
  • At du trives med højt tempo i opgavehåndteringen og har godt humør i en hverdag præget af mange forskellige opgaver med forskellige deadlines

Vi tilbyder

  • Spændende stillinger i et travlt miljø med gode og fagligt dygtige kolleger
  • Faglig sparring i opgavevaretagelsen
  • Gode kompetence- og udviklingsmuligheder i en organisation, der er under konstant udvikling, og som lægger vægt på at tilpasse medarbejderne til de opgaver, vi stilles over for
  • Kantine-, massage- og frugtordning

Ansættelsesvilkår
Ansættelse er i henhold til gældende overenskomst mellem den relevante faglige organisation og Københavns Kommune.

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flekstidsordning. Begge stillinger ønskes besat snarest muligt.

Arbejdsstedet er Krumtappen 4, 2500 Valby.

Vil du vide mere?
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingerne, kan du kontakte afdelingschef Birthe Werner på 29 61 31 89 eller koordinator Heidi Holm på 40 49 57 45.

Søg via linket senest søndag den 26. januar 2025
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 6 eller 7.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.

Ydelsesservice har ca. 270 ansatte og vi administrerer og udbetaler forsørgelsesydelse til ledige og sygemeldte københavnere.

Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her.