Administrativ medarbejder til HR-opgaver og administration til Områdekontor Syd

Søg jobbet

Politik og administration
Fuldtid
Fastansættelse

Vil du være med til at sikre en effektiv og kompetent understøttelse af driftsenhederne i område Syd?

Vi har brug for en dygtig medarbejder, der brænder for HR-opgaver og administration.

Områdekontor Syd i Københavns Kommunes Sundheds- og Omsorgsforvaltning (SUF) søger en ny kollega til en  stilling, hvor du selv skal være med til at definere indholdet.

Din opgave bliver – sammen med din kollega –  at sikre, at vores enhedsledere får administrativ hjælp på et højt fagligt niveau. Det er vigtigt for os, at du forstår de overenskomst- og arbejdstidsmæssige rammer vores ledere arbejder i.

Du får en bred kontaktflade, hvor du bl.a. arbejder ude hos vores enheder, og hvor du har et bredt samarbejde på tværs af hele Område Syd, Nord, vores centralforvaltning og vores koncern HR. Du lykkes i stillingen, hvis du på grund af din faglighed bliver en efterspurgt medarbejder af enhedslederne.

Vi er stadig i en opstartsfase med de to HR-administrative stillinger på kontoret, og du får derfor stor mulighed for at præge opgaveløsningen og stillingsindholdet alt efter de kompetencer, du har med dig.

Høj faglighed, gensidig respekt og hjælpsomhed får du hos os
Vi vil gerne invitere dig ind i et stærkt afdelingsfællesskab præget af stor tværfaglighed og menneskelig nysgerrighed. Der er stor tillid til, at vi kan løse de opgaver, vi får. Du vil få høj grad af indflydelse på din opgavevaretagelse og mulighed for stor selvstændighed i jobbet samtidig med, at du har dygtige kolleger at sparre med.

Vi værner om vores gode arbejdsmiljø, som har rod i høj faglighed, åbenhed, gensidig respekt og stor villighed til at hjælpe hinanden. Her er flextid, godt humør og mulighed for udvikling. Du vil opleve en arbejdsplads i udvikling, og vi lover, at du vil blive inspireret og udfordret, og vi forventer til gengæld, at du har lyst til at bidrage til vores fortsatte faglige og personlige trivsel.

For stillingen gælder
Områdekontorets primære opgave er at understøtte områdechefernes ledelsesopgave og de faglige indsatser på enhederne i én fælles forvaltning.  

Din faste kontorplads bliver på Krumtappen i Valby nær bus, S-tog og Ring 2, men ligesom vores øvrige konsulenter kommer du også til at have mange dage, hvor du møder ind og løser konkrete opgaver på vores enheder, som dækker Valby, Vanløse, Vesterbro/Kongens Enghave, Amager og Herlev.

Dine opgaver spænder vidt, men overordnet kommer du bl.a. til at

  • støtte og rådgive plejehjemsforstandere og ledere indenfor løn- og ansættelsesvilkår
  • varetage personalejuridiske- og administrative opgaver, herunder rådgive og vejlede i personaleadministration – her samarbejder med vores Koncernservicefunktion
  • varetage indberetning af lønændringer og ansættelsesforhold, barsel, sygefravær, orlov, rokeringer, fratrædelser
  • journalisere personalesager
  • arbejde med lokalaftaler i et samarbejde med enhedslederne
  • foretage IT-oprettelser og tildele de nødvendige autorisationer til nye medarbejdere
  • Ad-hoc opgaver der i øvrigt er ude på vores enheder

Ønsker til vores kommende medarbejder

  • Du kan have mange forskellige faglige baggrunde – det kan være, du fx er administrationsbachelor el.lign. Men det vigtigste for os er, at du har erfaring med løn- og personaleadministration
  • Du kan lide at arbejde med overenskomster, løn, ferie og arbejdstidsregler
  • Du har sans for detaljer og sammenhænge, men kan også bevare overblikket
  • Du er vedholdende og har en struktureret tilgang til dine opgaver
  • Du kan yde en professionel rådgivning overfor vores enhedsledere
  • Har flair for IT og befinder dig godt med digitale arbejdsgange
  • Du skal være indstillet på, at arbejdsdagen også kan være placeret ude på vores enheder i Område Syd

Ansættelsesvilkår
Vi vil gerne tilbyde dig en spændende stilling på 37 timer om ugen med start senest 1. december 2024.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Vi indhenter referencer i forbindelse med ansættelsesprocessen.

Yderligere oplysninger
Vil du høre mere? Ring eller send en SMS - Så tager vi en snak om dine muligheder hos os.

SMS eller ring til afdelingsleder Lisbet Hjort på 61 61 08 51 eller chefsekretær Gitte Riis på 21 13 83 65.

Søg via linket senest mandag den 21. oktober 2024 
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 44.

Om Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Vores hverdag handler om mennesker. I Sundheds- og Omsorgsforvaltningen er der fleksibel arbejdstid, som indebærer, at du har medindflydelse på din arbejdstid. Hvis du er sygeplejerske, SOSU-assistent eller SOSU-hjælper, har du derudover ret til at få fuld tid, hvis du ønsker det. Se mere om os på vores-hverdag.dk.