Kundemøder om byggesager

Kom til kundemøde, hvor I kan høre oplæg og stille spørgsmål om regler og procedurer for ansøgning om byggetilladelser.

Synes I, at det er svært at forstå regler og procedurer i byggesager?

Kom til kundemøde og bliv klædt på til at forstå de regler og procedurer for ansøgning om byggetilladelser, der efter bygningsreglement 2018 (BR18). 

Vi vil åbne dørene for private såvel som professionelle ansøgere. I kan deltage i møderne i vores lokaler i Njalsgade eller online.  

Kundemøderne vil som udgangspunkt dække spørgsmål som: 

  • Hvornår er der krav om byggetilladelse?
  • Hvad indeholder en god ansøgning?
  • Hvordan foregår sagsbehandlingen i Københavns Kommune?
  • Hvordan er kommunens rolle som myndighed efter Bygningsreglement 2018?
  • Hvordan er sagsbehandlingstider og servicemål?
  • Hvilken dokumentation skal man indsende ved afslutning af en byggesag?

Møderne vil bestå af oplæg med konkrete eksempler, og der vil være god plads til spørgsmål og dialog med deltagerne.

På denne side vil vi offentliggøre datoer for kommende møder.

Vi tilbyder også at komme på besøg hos organisationer og foreninger, der fx vil holde et temamøde for deres medlemmer (dog kun i københavnsområdet). I kan kontakte os via kontaktformularen her på siden, hvis I er interesseret i at organisere et temamøde i jeres organisation.

Kommende kundemøder

Tilmeld dig nyhedsbrevet Nyt om byggesager

I nyhedsbrevet kan I blandt andet:

  • læse nyt om regler for byggetilladelser,
  • blive guidet til vejledninger om byggeansøgninger og
  • få invitation til arrangementer, hvor I kan få svar på spørgsmål om byggesager.

Kontakt

Område for Bygninger

Njalsgade 13

2300 København S

Telefontider

Mandag

09:00 - 16:00

Tirsdag

09:00 - 16:00

Onsdag

09:00 - 16:00

Torsdag

09:00 - 16:00

Fredag

09:00 - 16:00

  

OBS ovenstående tider gælder kun telefonisk kontakt

Har du brug for personlig vejledning, kan du møde op i Teknik- og miljøforvaltningens Kundecenter, som har andre åbningstider.

 

Find åbningstider for personlig vejledning i Kundecentret