Kundemøder om byggesager
Synes I, at det er svært at forstå regler og procedurer i byggesager?
Kom til kundemøde og bliv klædt på til at forstå de regler og procedurer for ansøgning om byggetilladelser, der gælder i København efter det nye bygningsreglement trådte i kraft i 2018.
Vi vil åbne dørene for private såvel som professionelle ansøgere. I kan deltage i møderne i vores lokaler i Njalsgade eller online.
Kundemøderne vil som udgangspunkt dække spørgsmål som:
- Hvornår er der krav om byggetilladelse?
- Hvad indeholder en god ansøgning?
- Hvordan foregår sagsbehandlingen i Københavns Kommune?
- Hvordan er kommunens rolle som myndighed efter Bygningsreglement 2018?
- Hvordan er sagsbehandlingstider og servicemål?
- Hvilken dokumentation skal man indsende ved afslutning af en byggesag?
Møderne vil bestå af oplæg med konkrete eksempler, og der vil være god plads til spørgsmål og dialog med deltagerne.
På denne side vil vi offentliggøre materiale fra afholdte møder og datoer for kommende møder.
Vi tilbyder også at komme på besøg hos organisationer og foreninger, der fx vil holde et temamøde for deres medlemmer (dog kun i københavnsområdet). I kan kontakte os via kontaktformularen her på siden, hvis I er interesseret i at organisere et temamøde i jeres organisation.
Kommende kundemøder
P.t. er der ingen kommende møder.
Tilmeld dig nyhedsbrevet Nyt om byggesager
I nyhedsbrevet kan I blandt andet:
- læse nyt om regler for byggetilladelser,
- blive guidet til vejledninger om byggeansøgninger og
- få invitation til arrangementer, hvor I kan få svar på spørgsmål om byggesager.
Kontakt
Område for Bygninger
Njalsgade 13
Telefontider
09:00 - 16:00
09:00 - 16:00
09:00 - 16:00
09:00 - 16:00
09:00 - 16:00
OBS ovenstående tider gælder kun telefonisk kontakt
Har du brug for personlig vejledning, kan du møde op i Teknik- og miljøforvaltningens Kundecenter, som har andre åbningstider.