Digital Post

Digital Post gør det muligt for dig at kommunikere digitalt med kommunen om fortrolige sager.

Du skal have MitID for at kunne sende og modtage Digital Post.

Læs mere om MitID

Du kan læse og sende Digital Post via Digital Post-appen.

Du kan også læse og sende Digital Post ved at logge på din digitale postkasse på Borger.dk, på e-boks.dk eller Mit.dk.

Der er kommet en ny Digital Post-løsning 21. marts.

Læs mere om den nye Digitale Post-løsning (borger.dk)

Lær at bruge Digital Post

På Københavns biblioteker kan du få gratis hjælp til Digital Post.

Læs mere om IT-hjælp på Københavns biblioteker (bibliotek.kk.dk)

Giv andre læseadgang eller læse- og skriveadgang til Digital Post

Via MitID kan du give andre læseadgang eller læse- og skriveadgang til Digital Post, så de kan hjælpe dig med posten. Du kan til enhver tid fjerne adgangen igen.

Giv andre adgang til Digital Post

Hvis du ikke har MitID

Hvis du ikke har MitID, kan du bestille tid til Borgerservice, så vi kan hjælpe dig. Medbring dit pas eller kørekort og CPR-nummeret på personen, som skal have adgang.

Bestil tid til Borgerservice

Bliv fritaget for Digital Post som borger

Hvis du ikke er i stand til at modtage post fra det offentlige digitalt, kan du få brevpost i stedet.

Læs mere om betingelserne for at blive digitalt fritaget

For at blive fritaget for Digital Post bestiller du en tid til Borgerservice, hvor du skal skrive under på, at du lever op til mindst ét af fritagelseskriterierne. Medbring legitimation, fx dit sundhedskort (gult sygesikringskort).

Bestil tid til Borgerservice for at blive fritaget for Digital Post

Hvis du ikke selv kan møde op i Borgerservice, kan du bede en pårørende om hjælp. Print og udfyld fuldmagts-blanketten til anmodning om fritagelse fra Digital Post for borgere.

Find skabelon for fuldmagt

Derefter kan din pårørende bestille tid til Borgerservice og aflevere blanketten.

Bestil tid til Borgerservice og aflevér fuldmagten

Din pårørende skal medbringe legitimation, fx sundhedskort (gult sygesikringskort).

Når du bliver fritaget for Digital Post, bliver du samtidig fritaget for obligatorisk digital selvbetjening.

Bliv fritaget for Digital Post som virksomhed eller forening

Virksomheder og foreninger med CVR-nummer er forpligtede til at have en digital postkasse og kan kun blive fritaget for Digital Post under en af disse omstændigheder:

  • Det er ikke muligt at få en bredbåndsforbindelse på mindst 512 kbps.

    Tjek din bredbåndsforbindelse (tjekditnet.dk)

  • Virksomhedsejer eller et ledelsesmedlem er handicappet, og ingen andre i virksomheden kan administrere den offentlige digitale postkasse
     
  • Virksomhedsejer eller et ledelsesmedlem er indsat i fængsel, og ingen andre i virksomheden kan administrere den offentlige digitale postkasse.

Fritagelse pga. dårlig bredbåndsforbindelse

Ønsker du fritagelse pga. af dårlig bredbåndsforbindelse, så bestil tid til Borgerservice.

Bestil tid til Borgerservice hvis du ønsker fritagelse pga. dårlig bredbåndsforbindelse

Fritagelse pga. handicap eller fængsling

Ønsker du fritagelse pga. handicap, skal du udfylde blanketten ’Ansøgning om fritagelse af virksomhed for Digital Post’ og sende den til Erhvervsstyrelsen.

Find blanketten for ’Ansøgning om fritagelse for Digital Post af virksomhed pga. handicap'

Ønsker du fritagelse pga. fængsling, skal du udfylde blanketten ’Ansøgning om fritagelse af virksomhed for Digital Post' og sende den til Erhvervsstyrelsen.

Find blanketten for ’Ansøgning om fritagelse for Digital Post af virksomhed pga. fængsling

Skriv "Fortroligt - Ansøgning om fritagelse for Digital Post" på kuverten og send den til:
Erhvervsstyrelsen
Langelinie Allé 17
2100 København Ø

Kontakt

Københavns Borgerservice

Telefontider

Mandag

08:00 - 16:00

Tirsdag

08:00 - 16:00

Onsdag

08:00 - 16:00

Torsdag

08:00 - 17:00

Fredag

08:00 - 15:00